Geo-torony Jobbányi felett

Ajánlott turistatérkép: 8. Cserhát térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-045 - Nagy-hársas (Jobbágyi, 509 m ASL); QRA: JN97UT59, 2 pont

Az év utolsó napjára gyönyörû szép napsütéses idõben kiválasztottam egy látványos, de nem túl megerõltetõ hegyet a közelben. Ez a nagy-Hársas lett, amely nem is tartozik a Cserháthoz.

Szarvasgede irányából Jobbágyi felé haladva így nézett ki a hegy. A jó szemûek ki tudják venni a hegy középen, a fák közül kiemelkedõ geodéziai tornyot is. Ezen az úton végigmenve - áthaladva a 21-es úton és a vasúton - a hegy lábánál leparkoltam.
Innen - ahogy a turistatérkép is jelzi - egy majdnem egyenes út visz fel a csúcsra. A nehézséget csak az adta, hogy bár innen a csúcs csak 1.8 km-re volt légvonalban, a szintkülönbség viszont közel 400m-re adódott. Ilyen keskeny, szûk, egyszemélyes ösvényen lehetett feljutni. A reggeli órákban még érzõdõ fagynak köszönhetõen "száraz lábbal" felértünk. (Lefelé már nem voltunk ilyen szerencsések, hi.)
A falu felett - az ösvénytõl balra - volt látható ez a valamikori kõbánya. Feljebb egy 7 tagból álló szarvascsorda keresztezte az utamat. Kb. 20 m-re voltak tõlem. Megálltam, de így sem tudtam lefényképezni õket, mivel amikor az elsõ kiszúrt engem éktelen csörtetéssel elviharzottak.
Felérve a tornyot szépen megvilágította a nap. Körbejártam, hátha fel lehet menni, de sajnos az ajtaja zárva volt. Így viszont a kilátás volt nulla. A fáktól - vagy az erdõtõl - semmit sem lehetett látni.
Az év vége felé elég laposan süt a nap, így nekem csak a hûvös árnyék maradt a településre, hi.
Viszont nagyon sok OM ülhetett a rádió mellett, mert nem egész egy óra alatt - két aksit is leharcolva - összesen 66 qso-t könyveltem el, köztük 11 volt HA a hívójel. (TNX!) Végig térdeltem, a pile-up miatt még mozdulni sem volt idõm. Aztán a végén alig bírtam felegyenesedni, illetve lábra állni, hi. Utána még percekig zsibbadt volt a lábam.

Az olvadás - meg a két hölgy kísérõm - miatt visszafelé nem kockáztattam meg a felfelé vezetõ ösvényt. (Lefelé gatyafék, hi.) Helyette a p- jelzésen északi irányba, Szurdokpüspöki érintésével tértünk vissza Jobbágyiba a kocsihoz. Így távolságban ugyan jóval többet gyalogoltunk (és csupa sárosak is lettünk), de a felfelé és lefelé vezetõ út így is durván azonosra - 1.5 - 1.5 órára - adódott. Sikeres és emlékezetes szilveszteri aktiválás volt.