A Bükk legmagasabb pontján

Ajánlott turistatérkép: 29. Bükk térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-003 - Istállós-kő (Bükk, 959 m ASL); QRA: KN08FB16, 10 pont, HAFF-002

Szinte hihetetlen, hogy az afrikai meleg-áradat közepette egy kellemes kiránduló napok fogtunk ki. Útban Szilvásvárad felé egy kiadós zápor végét kaptuk el. Az esõ után a hõmérséklet egész délelõtt a hegyek között 17-18 fok, a délutáni legmelegebb idõben sem ment a hõmérõ szála feljebb 23-24 foknál. (Visszatérve Egerbe a késõ délután már 35 fokkal fogadott, hi.)

Ha már kirándulunk, akkor végigmentünk autóval a szerpentinen az Olasz kapuig. (Hogy miért Olasz kapu és mi köze van hozzá egy Pallavicini õrgrófnak, arról egy sziklába helyezett tábla ad információt.)
Innen tovább már kocsival nem lehet menni. Viszont itt "kezdõdik" a Bükk fennsík.
Útközben megálltunk néhány kijelölt parkolóban is, ahonnan nagyon jó kilátás nyílt a hegyekre-völgyekre. A tájékozódást ilyen domborzati térképek segítették - felirattal ellátva, irányhelyesen - így könnyen be tudtuk azonosítani helyzetünket és a célunkat.
A kocsit otthagyva a parkolóban, kijelölt turista utakon haladva - Laci barátom kalauzolásával - egy jó kis sétát követõen felértünk a csúcsra. A táblára még ki is írták az Istállós-kõ nevét, így tehát a csúcskövet meg sem keresve biztosan jó helyen voltunk.
Laci segített az antenna-állításban.
Mivel továbbra is a HAFF területen voltunk, így itt is jó másfél órát rádióztam a 40, 30 és 20 m-es sávokban. Az elõzõ naphoz hasonlóan jól jöttek a partnerek. Összesen 86 összeköttetést naplóztam, köztük 6 HA hívójelet. (TNX!)
Visszafelé jövet megmásztuk a Gerennavár szikláit, majd felmentünk a Kalapat kilátóba, amely ugyan "csak" 615m magasan van, de föntrõl gyönyörû kilátás nyílik a környékre.
Fentrõl így látszott Szilvásvárad ...
... és a Szalajka-völgy. A háttérben jobbra a Kelemen széke (HA/EM-082). Ezt a mostani túra során kihagytuk. Majd legközelebb sort kerítek rá.

Még végig gyalogoltuk a Szalajka-völgyet. Természetesen már "nehezékek" nélkül. A Fátyol-vízesés kiszáradt, hûlt helyét találtuk. (Laci szerint ilyen még sose fordult elõ.) Ezt követõen egy pisztráng elfogyasztása után visszatértünk Egerbe, ahol a Szépasszony-völgyében kellõen "meg is úsztattam" a halat.)