Amíg én rádióztam meglett a vacsorának való.

Borbély Balázs, HA3LV - 2012-10-06
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3LV

ND-013 - Karácsony-hegy (Zalaegerszeg, 305 m ASL); QRA: JN86KT65, 1 pont
  ND-019 - Kő-hegy (Nemessándorháza, 305 m ASL); QRA: JN86LT60, 1 pont

Eljutottam odáig, hogy valami újra vágytam a sotázásban. Eldöntöttem hát, hogy olyan hegyekre megyünk hétvégén, amiken még nem jártam. A hétvégét ismét Kanizsán töltöttem, így esett a választás a Karácsony-hegyre és a Kõ-hegyre. Ráadásul a Barátnõmnek is akartam egy kis örömet és izgalmat szerezni, így megnéztem, hogy a közelben merre van geoláda, hogy amíg én rádiózok Õ ne unatkozzon. Így lett ez a hétvége egy sotás-geocashinges nap, amire Zsuzsi barátnõje, Timi is elkisért minket.

A túra megtervezéséhez az összes élménybeszámolót elolvastam, ami ide vonatkozott, amit eddig is szoktam tenni, amikor készülök egy hegyre. Különösen 5AZC és 5LV / 5MA élménybeszámolóit tartom a legjobbnak, legrészletesebbnek. Ezekbõl lehet a legtöbbet megtudni. A mai naphoz különösen sokat segített 5AZC - Lajos élménybeszámolója. Részletesen tanulmányoztam a Karácsony-hegy megközelítését a Google Earth-ben és végül nem a Lajos által leírtakat követtem, aki Zalaegerszeg K-i részébõl (az elsõ körforgalomtól) indult útnak, hanem én Botfát választottam, mivel mi Nagykanizsa felõl érkeztünk. A faluba bekanyarodva a Hûvösy-Erdõdy-kastély fogadott minket, ahol meg is álltunk fényképeket csinálni.
Az autót a falu másik végén, egy mezõgazdasági telep mellett hagytuk és indultunk tovább gyalog a sárga jelzést követve. De hogy eddig elérjünk szép szintkülönbséget kellett leküzdenünk.
Itthon nem hittem, hogy ez a hegy ennyire gazdag a szintkülönbségben, de a lányok nem adták fel. Fûtötte õket a sotavér. Néha én is gyorsan kapkodtam a levegõ után. Amúgy nem nehéz hegy, de meg kell itt ismét említenem, hogy nem mindegy, hogy a hátamon 10 kg-ot viszek, vagy semmit.
Néha nagyon szép kilátás van a hegyrõl. Itt éppen Zala megye székhelyében - Zalaegerszegben gyönyörködtünk.
Volt amikor a 95 méter magas bazitai tv-torony miatt kellett megállnunk, hogy megcsodáljuk. Itt érdemes megemlítenem, hogy a toronyban egy egyedülálló, 50m magasságból induló szabadesés szimulátor található. Na nem mintha kimerném próbálni. Terveztem amúgy, hogy a két hegy között átmegyünk és megnézzük közelebbrõl, de sajnos mint kiderült egy héttel elõttünk bezárták, mivel szeptember 30-ig van nyitva a látogatók elõtt. Sebaj, majd jövõre.
A csúcskõ a hegy tetején lévõ antennatorony mellett található.
A QTH-mat a a csúcskõtõl picit távolabb egy lekaszált füves területen alakítottam ki. Hogy legyen idõnk Búcsúszentlászlón geoládát keresni, nem mentem át 14 megára. Nagyon jól mentek a QSO-k. 59+okat kaptam. 54 összeköttetést sikerült csinálni, köztük 4 S2S és 5 HA (5TI, 7UG, 0LG, 5FLY, 3HP).
Ilyen szép virágot is találtunk.
Búcsúszentlászlón megnéztünk pár látnivalót. A Szentháromság szobrot...
...a Szent László forrást...
... a Kálvária Kápolnáját...
...és Zsuzsi megtalálta a geoládát.
Következett a Kõ-hegy. Ez volt az a hegy, ahol nem tudtam, hogy mi lesz. A Google Earth-rõl nyomtattam ki egy felülnézeti képet a hegyrõl térképnek. Más rádióamatõrök Misefáról mentek fel a hegyre. Az nekünk megint kerülõ lett volna. Maradt Nemessándorháza. Megkerestük az Ady Endre utcát, mert azt néztem ki, hogy ezen eltudunk majd jutni egy kis tisztáshoz. Az úton egy gyönyörû Székely-kaput találtunk.
Így is lett. Az autót leraktuk és követtük azt az útirányt, amit elõzõ este betanultam.
Hosszú, dimbes-dombos, kanyargós földesúton értük el az erdõt.
Azért egy kis mókára mindig szakítunk idõt! Mert ugye, jókedv nélkül nem élet az élet!
Az erdõ szélében gyönyörû õzláb gombát találtunk. Reménykedtem, hogy találunk még. Csodás vacsora lenne belõle.
A sotawatchon ígért idõ elõtt már rádióztam. Itt is olyan jól ment, hogy most átmentem 14 megára. Itt vannak az angolok. Már vártak. Két sávon összesen 49 QSO, fantasztikus 6 S2S -úgy veszem észre, hogy egyre többen sotáznak-, 2 HA (3HP, 7UG), és ismét sikerült beszélnem N1EU-val. Itt volt egy olyan érzésem, hogy nincs kedvem hazamenni és sotáznék jó sokáig. Bár egy akksi volt nálam, így ez egy órán belül végetért volna.
Amíg én rádióztam, meglett a vacsorának való is.
Visszafelé szedtünk csipkebogyót is.
A búcsúszentlászlói sörözõbe azért betértünk, hamár Bõdõcs Tibor olyan sokat mesél róla a fellépései alatt. A pultnál így kezdtem: Helló, Bõdõcs Tibort keressük. Valahogy nem vette a poént a pultos. Lehet nem helybeli és nem ismeri az ország egyik legnagyobb humoristáját. Kitudja. A sör azért jól esett.
Feri barátomnál este kirántottuk az õzlábakat és vacsoráztunk egy jót.

Nagyon kellemes napot töltöttünk Zalaegerszeg környékén. Ennyi sotás tapasztalat után már tudom, hogyan kell megtervezni egy tökéletes napot. Legközelebb is figyelembe fogom venni a leendõ hegyek környékén lévõ látnivalókat, valamint a geoládákat, mivel Zsuzsinak annyira tetszik. Mondtam is neki, hogy a geocashing az õ fennhatósága alá tartozik. Nekem épp elég megterveznem a sotás részét. Csak az a baj, hogy jönnek a rosszidõk. Itt kell idéznem a Gazdász-Himnuszunkat: "Gazdász gyerek, sose kesereg!" 73! 3LV -Libás Vili-