Kedves emlékekkel a Csobáncon

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3LV

KD-030 - Csobánc (Gyulakeszi, 375 m ASL); QRA: JN86SU09, 1 pont, HAFF-010
  KD-038 - Haláp (Zalahaláp, 331 m ASL); QRA: JN86RW51, 1 pont

A hétvégén nem akartam messze menni. Így a választás egyszerû volt, mivel a Balaton északi hegyei hozzánk közel vannak, így ezek közül kellett választanom. A kedvenc hegyemet a Csobáncot választottam és hogy ne csak egyet mászunk meg a közelben lévõ Haláp lett a másik célpont. Zsuzsival az egész szombatot átgeocashingeztük, gyönyörû napos idõben. Reméltem is hogy a másnapi „sota nap” is ilyen gyönyörû lesz, de sajnos befelhõsödött, a napnak nyoma sem volt. A rossz idõ ellenére nem hátráltunk meg és útnak indultunk sotázni és geoládákat keresni.

Az indulás elõtti este szorgalmasan, borozgatás közben ment a tervezgetés. Zsuzsi a geoládák részleteit tanulmányozta én pedig beírtam magam a sotawatchra és összeraktam a dolgaimat.
A szokásos, mindenki által választott utat követtük mi is. Gyulakeszi felõl közelítettük meg a KD-030-at. A templom és a helyi kocsma között megy be az út a hegy lábához, ahol egy nagy parkoló fogadja a turistákat. Itt hagytuk mi is az autónkat. Sajnos ködös idõ fogadott minket. Fel is öltöztünk rendesen, mert hideg volt. Utólag okosabb az ember és rájöttünk mi is, hogy nem kellett volna. Felérve a pólómból facsarni lehetett a vízet.
A zöld turista jelzést követve fél óra alatt lehet felérni a hegyre, néha elég durva kaptatót leküzdve. Lassan egy éve, hogy együtt vagyunk Zsuzsival és itt kezdõdött minden. Jólesõ érzés volt a kellemes emlékeket felidézni.
Öröm volt látni, hogy mióta utoljára itt jártunk történtek változások. A turistajelzéseket újrafestették és új táblákat tettek ki.
Félúton található ez az aranyos, szebb napokat is látott tetõ nélküli ház. Akárhányszor itt jártam, mindig megálltunk egy fénykép erejéig. Mindig megcsodálom. Eltudnám képzelni, mint egy hütte. Jó lenne, ha nem az enyészet végezne vele.
Az elsõ igazi kilátás a szomszédos hegyekre az erdõbõl kiérve itt vár minket. Jól esett picit megpihenni és gyönyörködni a tájban a köd ellenére is.
Már majdnem a tetején járunk. Az utolsó enyhe kaptató végén már várt minket a vár, vagyis a maradványai.
Nem is kis változások történtek. Elkezdték újjáépíteni a vár maradványait. Teljesen máshogy nézett ki, mint legutóbb.
A gyönyörkés után elkezdtük telepíteni az antennát és akkor olyan történt, amire legbelül már vártam, hogy megfog történni. Amikor toltam fel a horgászbotot már majdnem a teljes hosszánál jártám, amikor valami leesett a jobb oldaláról. A köd miatt eléggé beleillett az ég színébe az antenna szála. Reméltem, hogy nem az szakadt el. Egy pillanat alatt történt minden. Sajnos az antenna jobb szála a rögzítésnél elfáradt és elszakadt. Ekkor éreztem úgy, hogy vége. Ennyi volt a mai sotázás. Idegeskedés és kapkodás következett. Gyorsan telefonos segítséget kértem Apától (3HK). Szerencsére Õ gyakorlottabb sotázó, mint én és így volt forrasztóón a táskában. "Macgyver-módszert" kellett alkalmaznom, ezért Zsuzsi öngyújtója volt a páka. Szerencsére sikerült megcsinálnom és használható állapotba hozni az antennát. Jelentõs késésben kezdtem el rádiózni. Apa a sotawatchon jelezte, hogy antenna problémáim vannak, így aki várt rám tudta a késésem okát. 31 QSO, köztük 4 HA (3HK, 3HP, 7WAV, 4GBX) az eredmény. 14 megán verseny volt, így ott nem tudtam rádiózni. Amíg én rádióztam...
...Zsuzsi megkereste a geoládát. Elég veszélyes helyen van elhelyezve. Féltettem is.
ON6UU - Frank barátomnak csináltunk még egy képet az Õ kedvenc hegyével a Szent-György heggyel és igyekeztünk a Halápra.
A kocsihoz visszaérve a hideg idõ ellenére rendesen megizzadtunk. Ismét szárítanunk kellett a ruháinkat.
A két hegy közelségének köszönhetõen gyorsan átértünk a KD-038-ra a Halápra. Zszuzsi az út során átnézte a geoládás papírjait és felolvasta a hegy történetét. Ebbõl tudtam meg, hogy a hegy azért létezik már csak nyomaiban, mert részben elbányászták. Egykor a Badacsony és a Szent-György hegy ikertestvére volt. A bazalt kõ kedvelt volt út- és vasútépítéshez, emiatt több hegy is áldozatul esett a bányászatnak. A 60-as években szüntették be a bányászatot és ma már a Balaton-felvidéki Nemzeti Park területének része. Zalahalápon a temetõ utáni utcában mentünk fel, egy kis parkolóig, ahol az autót leraktuk és indultunk el gyalog.
Húsz perc kényelmes sétával értünk ehhez a táblához.
A tetejére érve az elénk nyíló táj egyszerre volt gyönyörû és szomorú.
Ennek a tetején van a csúcs-kõ. A nagyon hideg miatt inkább kihagytam a ránézésre elég nehéznek tûnõ rész megmászását.
Az antennát egy kis bokorhoz erõsítettem. A "szigszalag" már a végét húzta. Éppen elég volt, hogy a bokorhoz rögzítsem. Legközelebb megint vennem kell egyet.
Apa közremûködésével európa megint várt. A Csobáncon az antennaszerelés miatt itt kb. 2 órás késéssel tudtam elkezdeni rádiózni. 34 QSO, 4 HA (3HK, 7UG, 3HP, 3SR) hívójellel zártam a halápi aktiválást. Szegény Zsuzsi már nagyon fázott, így gyorsan bontottam és siettünk vissza az autóhoz. Ezen a hegyen sajnos nem sikerült megtalálni a geoládát.
Nagy örömmel tölt el, hogy a sok megtett km, a sok izomláz és izzadság után végre megkaptam elsõ gyalográdiós diplomámat!
Külön öröm, hogy épp a kedvenc hegyem a Csobánc 375 métere után sikerült teljesítenem a Mount everest Diploma kiírásának feltételét, azaz 365 napon belül aktiválni annyi különbözõ csúcsot, melyek összmagassága eléri a 17696 métert. Ezt részben Apának köszönhetem, hogy régebben mikor Õ sotázott, rádióztam én is párszor. Köszönöm Neki!

Hogy hogyan zártam a mai napot? Az állandó öltözködés és a hideg ellenére kellemes napot zártunk. Utólag belegondolva az antennaszerelés is izgalmas volt, igaz akkor nagyon ideges voltam. Még fénykép sem készült róla, amit azért sajnálok. A Csobáncon kedves emlékekkel sétáltunk. Megtaláltuk a geoládát és hazafelé Gyenesdiáson is megálltunk, hogy megkeressük az ottanit. Jó ötlet volt összekötni a sotázással a geoládázást. Igaz, Zalahalápon a sotázás után elfelejtettem fényképet csinálni a falu vége táblánál. Ennek ellenére is tökéletes nap volt. És a tudat, hogy a nap végére két diploma is a zsebemben van, én úgy fogalmaznék, hogy Csodálatos nap volt a mai! 73! 3LV -Libás Vili-