Hócsodák a Gyömbér hegyen OM/BB-001

Dóczi Zoltán, HA7DCD - 2013-02-17
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7DCD

Vezetett hótalpas túra keretében látogattuk meg az Alacsony-Tátrában található Gyömbér hegyet (OM/BB-001). Feledhetetlen élmény marad, varázslatos hó-szobrokat csodálhattunk meg, ragyogó napsütésben! :)

A hótalp: megnöveli a cipő felületét, így nem süppedünk be a hóba, illetve alul karmok találhatók, így nem csúszunk vissza a meredek havas emelkedőkön.
A csúcs közelében már elővettem a 2 méteres kézirádiót, nem győztem kivárni, hogy felérjünk. Kissé szerencsétlen volt az időpont, vasárnap dél környékén értünk fel, sok amatőrtárs a vasárnap ebédet fogyaszthatta éppen :) Folyamatos forgalmazás után azért szépen beindult a forgalom, végül 8 állomással sikerült QSO-zni: magyar,felvidéki és szlovák állomásokkal.
A csúcson :) Az ott mögöttünk a csúcs kereszt és úgy fél...egy köbméter ráfagyott hó :D
Kuriózumként megemlítem, hogy sikerült rádióznom HA5KZO/P kollégával, aki szintén Gyalográdiós aktiválást végzett a János hegyen! :)) Már e miatt megérte elhozni a rádiót! 167km-es szimplex összeköttetés két kézi rádió között, botantennával? Az nem olyan rossz! :)
Nem sok kedvünk volt hazafelé indulni, de túravezetőink senkit sem hagytak leszakadni a csapattól, az ő felelősségük is ha valami történik így elindultunk lefelé. Profi volt a túravezetés, Rita és Laci a viaferrata.hu -tól nagy élményt szerzett számunkra.
A Magas-Tátra a távolban
Azok az elképesztő felhők karnyújtásnyira :) Legszívesebben fent aludtunk volna egy imrovizált hókunyhóban...
A kereszt a "hópamaccsal" másik szögből
Volt aki túrasível, volt aki hágóvassal, volt aki túracipőben és volt aki kutyájával jött fel :D Elképesztő sportélet van a hegyen még így télen is.
Túl a csúcson, irány a parkoló...
Kis csapatunk a túristaházban, lefelé menet.
Üdv Tátra, még visszajövünk! ;)
És végül túránk útvonala és a szintkülönbségek.

Még egy túristaházban szusszantunk egyet aztán irány a parkoló. Útközben egy csodás Brinzové Halusky majd meg sem álltunk hazáig. Nyáron biztos, hogy visszajövünk, és persze rádióval! ;)