Újra Stájerországban – Moschkogel és a Handalm

Borbély Balázs, HA3LV - 2013-06-09
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3LV, HA3HK, HA1DTQ

Mint aktív sotás bevallom a pontokat is hajtom és célszerűen választom meg az aktiválni kívánt hegyeket. Mivel szeretnék minél előkelőbb helyen lenni a ranglistán és a lakhelyemhez közeli hegyeket már aktiváltam, így elsősorban Ausztriában gondolkodom, amikor sotát tervezek. Ha már áldozunk az üzemanyagra, akkor ne csak 1 max. 2 pontot hozzunk haza, hanem minél többet. Így amikor a következő túrámat terveztem és nézegettem a sota térképet, akkor a hozzám legközelebb eső 6 és 8 pontos hegyeket kerestem. Szerencsémre Graz-tól délre találtam is. A Moschkogelt és a Handalmot. Sotás nyelven ST-134 és ST-348. Több napos tervezgetés után a túra kidolgozva készen állt az asztalomon, csak be kellett ülni az autóba és elindulni. Ez az időjárás miatt nem volt ilyen egyszerű. Állandó időjárás előrejelzés nézegetés után Apával lefújtuk az indulást a hétvégére. Rá pár napra 1DTQ – Gabi hívott telefonon, azzal a kérdéssel, hogy szívesen csatlakozna hozzám egy közös túrára, van-e ötletem. „Természetesen” - mondtam neki. Szerencsére az időjárás vasárnapra megjavult és nem vártunk tovább az indulással. Amilyen szeszélyes volt a tavasz, nem várhattunk tovább. Vasárnap reggel 5órakor elindultunk.

Első dolgunk természetesen a tankolás volt. Teleraktuk az autót és siettünk Zalaegerszegre. 1DTQ – Gabival itt beszéltük meg a csatlakozást 6 órára.
Ahogy közeledtünk a hegyekhez, Apával egyre jobban izgatottak lettünk. Végre ismét az osztrák hegyekben járunk, jóval 1000 méter felett. Már messziről látszódtak a fehér foltok a hegyeken. Közelebb érve nem akartuk elhinni, hogy az tényleg hó. Nem számítottunk arra, hogy nyáron még havat fogunk látni. És mégis...
Az osztrák emelkedők rendesen visszafogták az autót. A pillanatnyi átlag fogyasztás az autó szerint 15.9 volt. De nem ez volt a legnagyobb érték, amit láttunk.
Nagykanizsáról indulva 240 km-t tettünk meg Weinebene piciny falvacskáig. Egy síparadicsom parkolójában raktuk le az autókat. Ahogy az osztrákoktól megszoktuk, 9kor már majdnem tele volt a parkoló. A 8 személyes csapatunkban 4 aktív hívójel van, ebből 3 a sotás – 3HK, 1DTQ, 3LV.
A parkolótól 3 km-es közepes nehézségű séta várt ránk a csúcsig. Szépen jelölt turista út ez, ami elmegy a csúcs mellett, ezért a végén le kell róla térni. Itt torony iránt vezet az út a keresztig. A fejem fölötti csúcs volt a célpont. Itt még elég messzinek tűnik.
Szeretem az osztrákok turista jelölését.
A sífelvonók mentén vezetett a turista út.
Eddig még nem találkoztunk nyáron hóval.
Gabi a csúcson.
Apa, csúcs aktiválás közben. A szél komoly gondot jelentett. A horgászbotot majdnem eltörte és elég nehézzé tette az ellen állomások megértését.
A 8 pontos Moschkögelen 35 QSO-t sikerült csinálnom. Köztük 8 HA állomás volt.
1916 méteren a kis csapatom.
Lefelé menet Apáék a második hegyet vitatják, hogy hol vezet fel az út rá. A bal oldali hegy az. A Handalm, azaz az ST-348.
Ez a hegy is jól ki van táblázva, de ez már meredekebb volt, mint az előző.
Jól jött a hűs kis patakocska, hogy felfrissüljünk.
Kápolna a turista út mellett.
Jól látszik honnét jöttünk. A távolban az előző csúcs is látszik.
Antenna szerelés közben.
A Handalm aktiválása. 19 QSO jött össze.
1853 méteren.
A zöld szív.

Szerencsére gyönyörű időt sikerült kifognunk. Jó volt újra az osztrák hegyek között lenni. Örültem, hogy Gabiék csatlakoztak hozzánk. Kellemes kirándulás volt, egy jó hangulatú társaságban. 16 pontot szereztünk és két újabb gyönyörű osztrák hegy van a hátunk mögött. 73 – 3LV - Balázs