Az utolsó nap: Somlyó

Ajánlott turistatérkép: 8. Cserhát térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-028 - Somlyó (Salgótarján, 584 m ASL); QRA: JN98WB18, 2 pont

Az utolsó napra - már útban hazafelé - Salgótarsán DK-i térségében lévő Somlyó hegy került kiválasztásra.

Érdekes módon, a helyi turisztikai szervezet valamikor régebben a csúcson kirakott - pontosabban jó magasra egy fára felrakott - egy kis táblát, mely szerint a hegy neve "Somlya". Ezt az elnevezést viszont egyetlen térképen, leírásban nem találtam meg, csakis "Somlyó"-val találkoztam.
Menet közben viszonylag könnyen ráakadtam a p4 túrista jelzésre. Ezt követtem, majd a kocsit a Rózsafa utca végén leparkoltam. Innen megindultunk felfelé egy nyiladékban. Kb. fél órai menet után kereszteztük a kazári műutat. Nincs kép
Nincs képInnentől az erdő szélén lankás területen haladtunk. Még egy vadőr is megállított, hogy ugyan mit keresünk mi itt. Elmondtam neki, nem igazán értette meg, de kötelességszerűen felhívta a figyelmünket, hogy este vadászat lesz és du. 3-től vadászokkal találkozhatunk. Biztosítottam, hogy du. 3-kor én már egyáltalán nem akarok a térségben tartózkozni, hi.
Az út utolsó szakasza - p+ jelzés - szép erdei út volt. Összesen kb. kétórai gyaloglás után érünk fel a csúcsra. Kilátás persze semmi.
A csúcskövön rendeztem be a qth-mat. A szokásos három RH sávot aktiváltam. Közel 90 perc alatt összesen 66 qso-t naplóztam, köztük 5 S1S és 6 HA hívójel. TNX!
A két utolsó napon 3 csúcson is összeakadtam Jóskával és Gyuszival, a HA6OY/p és HA6QR/p párossal, akik ugyanezen időszak alatt, amíg én a Cserhátot csrkésztem be, ők a Zemplénben járták a hegyeket.
Nincs képAmelyik úton mentünk fel ugyanazon is jöttünk le, de míg felfelé két órát tartott az út, lefelé leértünk egy óra alatt. (Vonzott a "hazaszeretet", hi.)

Útban hazafelé még betértünk Szentkútra. Sajnos rosszkor, mivel október 1-jétől a terület jó részét lezárták. Valami Úniós pénzből felújítást végeznek, melynek munkálatai a jövő év végéig is eltartanak. Összességében mind SOTA, mind pedig családi kerándulás keretében sikeres volt ez a négynapos túra. Többet gyalagoltunk, mint azt eredetileg terveztem, de a látvány mindenképpen megérte.