Kitelepülés Muzsla - tetõre (avagy ez a Muzsla nem az a Muzsla)

Zoli, HG7KAZ - 2006-09-13
Ajánlott turistatérkép: 14. Mátra térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG7KAZ

A tavaly augusztusban eltöltött emlékezetes hét után elhatároztuk párommal, hogy visszamegyünk Mátrafüredre. Az akkor szerzett helyismeret birtokában egy teljes napot szenteltem a Muzsla-tetõre történõ kitelepülésre, amely azonban nem SOTA-csúcs...

Muzsla-tetõ (478m ASL) Mátrafüred északi részén található. Bár ezen a képen nem látszik, de szinte eltörpül a többi hegycsúcs között. A fotót a 24-es út mellõl, a Mátrafüred szívében található park szomszédságából készítettem. Gyöngyöstõl csak pár perc az autóút, de hangulatos élmény kisvasúttal felmenni Mátrafüredre! A képen látható épület a buszmegálló, amely mellett autóparkoló található, és a megálló falán egy festett (!) túristatérkép is segíti a tájékozódást.
A térkép részletén látható: a sárga jelzést követve könnyen megközelíthetõ a Muzsla-tetõ.
A csúcson szép kilátás fogad. A fotó déli irányba készült: Mátrafüred a kép alján, tõle jobbra a 24-es út egy részlete, a kép közepén pedig Gyöngyös és Gyöngyösoroszi látható.
Íme a kitelepülés helyszíne a kilátóból. A tûzrakó - pihenõhelyet szemeltem ki, mert a kilátót szívesen keresik fel a túrázók, bár nem maradnak sokáig. Egy iskoláscsoport is feljött közben, akik értetlenül nézték a tevékenykedésemet. A tanárnõ úgy tájékoztatta a diákokat, hogy a "bácsi rádiólokátorozik". Néhány bátrabb gyerkõc odajött hozzám, és egész jól elcsevegtünk arról, amit mûveltem. Csillogó szemmel néztek végig néhány qso-t, és tetszett nekik. Hátha pár év múlva levizsgáznak! (A kép hátterében a Pipis-hegy emelkedik).
Nagy hasznát vettem HG6IAA Gyula antennájának, melyet kölcsönkaptam tõle erre az alkalomra. Mindenkitõl jó riportokat kaptam, Gyulát köszönet illeti a segítségért. De XYL-t is, aki várandósan is hajlandó volt feljönni velem, és vezette a log-ot!
A csúcsról csak pár perc séta a Rákóczi-forrás, melynek vize iható, onnan két irányban is találhatunk visszajutási lehetõséget Mátrafüredre (mindkét útvonal egy óra alatt teljesíthetõ!). A sárga kereszt útvonalat választottam ez alkalommal.
Egy sütkérezõ (és meglehetõsen fotogén, HI!) erdei siklóval is találkoztunk.
Sástónál megpihentünk, ahol védett tõkés réce-állomány él. Megszokták a látogatókat, így nem tartanak az embertõl. Fõleg, ha egy kis eledellel kínálják õket! Mátrafüredre a sárga háromszög útvonalon jutottunk vissza.

Sajnálom, hogy a SOTA-szabályoknak nem felel meg ez a csúcs, ám ettõl függetlenül érdemes felkeresni. Könnyen megközelíthetõ, a kilátás minden irányban tartogat valami felfedezni valót. A környéken pedig tucatnyi látnivalót találni. Végül felsorolnám azokat az OM-eket, akikkel szimplex qso-kat létesítettem: HG7JTC Imre, HA7JIC Laci, HG7BUS Jancsi, HA6QE Gazsi, HA6BNL Lajos, HA6QI Bandi, HA7JSR Attila, HG7LAD Karcsi, HG6MGL Lajos, és még nagyjából ugyanennyien a különféle átjátszókon is válaszoltak a hívásaimra.