Ismét kicsit magasabbra Stájerországban

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2015-04-22
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

A Mura völgyét déli irányba elhagyva, mintegy 20 km autózás után egy hangulatos kis település, Sankt Lambrecht mellől vágtunk neki az 1784m magas Kuhalm (OE/ST-351) csúcsának. Hasonlóan az előző aktiváláshoz, egy darabig autóval fel lehetett menni az aszfaltos un. Bauernweg-en. Gyakorlatilag ez az út volt a kerékpáros (és részben gyalogos) turisták részére kijelölt útnak. Az utolsó parasztház vonalában meg is szűnt az aszfaltos út, innen már csak az erdészeti út volt és egyben ki is volt téve a behajtani tilos jelzés. (Sorompó nem volt.)

Néhány 100m gyaloglás után beértünk az erdőbe és ennél a táblánál el kellet hagyni a széles erdészeti utat.
Innentől tovább egy keskeny, viszonylag meredekebb, zárt úton haladtunk felfelé. Többször is kereszteztünk erdészeti utakat, de a turista-útjelzés mindig egyértelmű volt.
A már megszokott sárga táblák mellett, a fákon megtalálható volt a "hagyományos" turistajelzés is: itt éppen piros kőrben, fehér alapon az útvonal számával. (Egyébként ezek az útvonalak és számok megtalálhatók a turista térképeken is.)
Nem tudom, hogy az idők, vagy csak a tél folyamán, de a fenyőkön ilyen zöldes, száraz moszatfélék lógtak le. A turistaforgalom az év egy részében korlátozott, de nem találtam semmi nyomát a WFF-nek.
A csúcsot északi irányból közelítettük meg, és kb. 1500m feletti magasságban az árnyékos helyeken megmaradt a jeges, bár olvadó hó, így azokon kellett átvágni. Az akár 60-80 cm vastagságú hóban többször is térdig, combig "elmerültünk", hi. Az út utolsó része volt a legmeredekebb. Mintegy kétórai gyaloglással értünk fel,
ahonnan tiszta famentes, csodálatos körpanoráma fogadott bennünket. Körülöttünk a távolabb lévő 2000 méternél magasabb hegycsúcsok végig hóban voltak. Lenn a település a kiindulási hely, Sankt Lambrecht. (A bal oldali kis tisztástól gyalogoltunk.)
A csúcson lévő kereszt mellett, a ráérő turisták még egy "magasabb" kőhegyet is összehordtak. (A szél pedig nem fújta el.)
A kopasz csúcs miatt a pecabot rögzítéséhez ismét segítségül kellett használnom a keresztet. A dipól két végét pedig a párom túrabotjához rögzítettem. (Ez az erős szél miatt kicsit meg is hajlott, hi.)
A kopasz hegyen sajnos nem adódott "kényelmi berendezés". A qth-t így kénytelen voltam a szokásos, földön ülve és telepíteni, hi.
A szikrázó napsütés ellenére a szél miatt elkelt a dzseki. Viszont előkerült a sapka is a déli UV-sugárzás ellen. Ezen a napon sem volt valami nagy aktivitás - esetleg terjedés - az éterben. Jó egy órai aktiválás alatt 30 és 40m-en összesen 36 összeköttetést naplóztam , benne két HA hívójellel (TNX!) és két hasonlóan megszállott OM-val S2S-t.

A technika ördöge sorozatosan előjött: a 20m-es antennám az egyik nap "működött, a másik nap totál rossz SWR-t adott. Akárhogy is vizsgálgattam, semmi hibát, eltérést nem tapasztaltam. Bontás után az út lefelé csak a fele időt vette igénybe, egy óra alatt lent voltunk, majd szétnéztünk a településen, központjában a hatalmas bencés rend épületeivel.