Útban hazafelé

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2015-04-25
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

Minden jónak egyszer vége szakad. A hetes - aktív - pihenésünk is a végéhez közeledett. Útban hazafelé egy könnyű csúcsot kerestem, melyet Stájerországot elhagyva, Alsó-Ausztriában találtam meg, Gloggnitz mellett lévő Silbergsberget, OE/NO-138, a maga 716 méterével.

A kocsit a vasútállomás körzetében parkoltuk le. A hegyre egy szomszédos hegyen, a Jungbergen keresztül jutottunk fel. A s- jelzésen haladva végig kényelmesen mentünk felfelé az erdőben. A Jungbergre felérve, átváltva a p- jelzésre gyakorlatilag a gerincen haladtunk tovább. Időnként ilyen kilátás adódott déli irányban a városra, illetve DNy-ra, kissé távolabb a Semmeringre.
A csúcs nem volt igazán csúcs, végigvezetett rajta a gerincút. Kilátás majdhogynem semmi.
A K-Ny-i gerincútra állítottam fel a dipólt, melyet időnként a turisták kerülgettek, hi.
Szombat ellenére nem volt nagy aktivitás a sávokban, bő egy óra alatt összesen 41 összeköttetést naplóztam a szokásos 30, illetve 40 méteren, benne 2 HA hívójel és 3 S2S.

Visszafelé a p- jelzésen indultunk el, majd áttérve a k- jelzésre - cikk-cakkban haladva - végig korláttal ellátott, viszonylag meredek úton értünk le a vasútállomás fölé, a Semmeringbahn bejárata közelében. Így végül is sikeres fejeztem be a "nyaralást", a 8 napra betervezett 5 aktiválást végigcsináltam, köszönve - nem utolsó sorban - a megfelelő (esőmentes) időjárásnak.