Évzáró SOTA a Nyugat-Mecsekben

Ajánlott turistatérkép: 15. Mecsek térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

DD-005 - Jakab-hegy (Kővágószőlős, 592 m ASL); QRA: JN96BC12, 2 pont

Az óévbúcsúztatót a haverokkal Harkányban töltöttük. Így adódott a cél, indulás reggel és útban lefelé egy kis kitérővel a Nyugat-Mecsek általam még fel nem keresett hegycsúcsának aktiválása. Ez a csúcs is - a DD-002 és DD-006-tal együtt - a Nyugat-Mecseki Tájvédelmi Körzetben (TK), HAFF-0033 található. (Ez a gyalográdiós táblázatban nincs feltüntetve.)

A kocsit Cserkút szélén, az aszfaltos út mellett, néhány autó számára elegendő (kialakított ?) füves sík terepen hagytam. Az út másik oldalán indult a k3 jelzésű turista út, a TK-et jelölő tábla irányába. A GPS szerint a csúcs 1,7 km légvonalban, plusz 350 m szintkülönbség.
Néhány száz métert haladva beértünk az erdőbe, ahol egy kis tisztáson találtuk ezt a két - oldalán kifestett - házat. Üde színfolt volt az erdőben.
Az elején egyáltalán nem volt megerőltető az út. A k3 jelzés - itt-ott kimaradva ugyan, de - gyakorlatilag végig követhető volt. Egyértelműen látszott, hogy az utakat rendszeresen használják a turisták. (És a sportolók - futók.) Szép napos, de hűvös idő - nulla fok - lévén sok emberrel találkoztunk.
Felérve a SAS-fészekhez, az út kicsit bedurvult, összeszűkült és vagy 2-300 métert ilyen köveken kellett átjutnunk.
Ahogy közeledtünk a hegy tetejére - tél lévén a levelek már lehullottak, - balra, előre már látszott a valamikori István-kilátó kő alapja. Ez az 592 m magas pont a SOTA adatbázisban megadott cél pontos koordinátája.
Ez egy É-D irányú kis földnyelv a turista úttól néhány méterrel magasabban fekszik északi irányban. De nem ez a valós Jakab-hegyi csúcs. A turista térképek, illetve a Vikipédia szerint is "a Jakab-hegy a nyugati Mecsek legmagasabb csúcsa, 602 méteres". (Télen plusz 3 pontot érne, hi!)
Ez egy hasonló kis földnyelven található, mintegy 150 m-re DK-re a romkiátótól. A turistaúttól jobbra, gyakorlatilag párhuzamosan az úttal.
Ezen a kis földnyelven - amely szemlátomást magasabban van, mint a volt István-kilátó - található két csúcskő is, egymástól kb. 30-40 méterre.
Én végül is a kettő között, az út mellett kialakított pihenőhelyen rendeztem be a QTH-mat. Nem volt túl nagy aktivitás a sávban. A 40 m hozta az "átlagot", 30 m gyenge volt, 20 m-en sikerült két Yenkit összehozni. Jó másfél órás rádiózás eredmény összesen 53 qso. (nulla HA!)
Amíg rádióztam, addig a párom felfedezte a környéket: kolostor maradványát, remete barlangokat és e közel 100 éve kialakított kilátópontot. (Ezt én is felkerestem egy fénykép erejéig, hi.)
Ugyanazon az úton, amelyiken feljöttünk, mentünk vissza a kocsihoz. Még bőven világos volt mire leértünk. (Akár még egy félórát rádiózhattam volna, ha a párom nem sürgetett volna az indulással. (Neki már volt olyan - keserű - tapasztalata, hogy a Cserhátban, korom sötétben elvesztettük a visszavezető utat, hi.) A képen a Jakab-hegy a lemenő nap sugaraiban fürödve.

Visszatérve a kocsihoz folytattuk utunkat Harkányba, ahol még a vacsora előtt belefért egy kis wellness is, hogy "átmelegítsük" testünket, hi.