Aggtelek körzetében

Ajánlott turistatérkép: 1. Aggtelek és környéke térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-124 - Szőlőhegy (Szendrő, 376 m ASL); QRA: KN08IJ09, 1 pont

A négynapos ünnepnek köszönhetően - fegyelembe véve, hogy az általam még fel nem keresett SOTA csúcsok messzebb vannak a fővárostól - egy nagyobb léptékű kirándulást terveztem be. Ezen négy napba belefért 4 cseppkőbarlang felkeresése és - az első és az utolsó napon - egy-egy SOTA-csúcs aktiválása.

A gépjárművet Szendrő nyugati legszélső utcájában tettem le, ahonnan a p+ jelzés kivezetett a településről a dombocska irányába. Volt ugyan egy kisebb domb a településen is, a tetején kilátóval, de annak megmászása sem az odafelé, sem a visszaúton - idő hiányában sajnos - elmaradt. A kocsitól a Szőlőhegy légvonalban 3,5 km-re adódott. Az út több mint a fele majdhogynem sík mezőn át vezetett.
Beérve az erdőbe néhány 100 m után a p+ turistajelzéssel ellátott út átment ilyen - teljes szélességben viszonylag frissen felszántott valamibe. Ahol tudtuk a széleken haladtunk, de leginkább a szántáson tapostunk.
Mihelyt vége lett ennek a résznek, a p+ jelzés jobbra kanyarodott, mi pedig toronyiránt, ilyen - szerencsére aljnövényzettel még be nem nőtt - erdőben mentünk tovább.
Elérve a 376 m-es domb tetejét, s kiérve az erdőből, több kisebb tisztás volt ilyen kis sárga virágokkal.
A tetőn átvezet a z- jelzésű turista út.
A csúcskő maradványa balra a fasor mentén egy bozótosban volt, mintegy 10-15 m-re az úttól. (A jelzéses fától.)
És maga a csúcskő.
Ez a tisztás alkalmas volt a - szokásos, földön kialakított - településre is. Amikor kiszálltunk a kocsiból, még csak 1 fok volt. Nem volt melegem még az aktiválás kezdetén sem. (A széldzseki helyett elkelt volna a polár, hi.)
Amikor már a harmadik állomás adott 33-as riportot - kb. 20 W output mellett - át kellett néznem a rendszert. Mihelyt megtaláltam és elhárítottam a KH-t, rögtön jöttek az állomások. A szokásos 3 sávon közel egy óra alatt 42 összeköttetést naplóztam, benn 3 S2S és 3 US DX! Ez volt az első aktiválásom, amikor 3 dx-et csináltam, hi!
A déli órákra - a sok napsütésnek köszönhetően, már lekerült a dzseki rólam. Mivel nem nagyon jöttek a chaserek, így hát bontottam.

Visszafelé ki akartam kerülni a felszántott utat, de nem találtam megfelelőt. Ennek ellenére lefelé simábban átjutottunk rajta, ugyanis legalább egy dupla kerekes autó már letaposta, hi. A felfelé vezető út mintegy másfél órát vett igénybe, lefelé elég volt egy óra is. A tetőn nincs kilátás, de amíg a mezőn keresztül mentünk gyakorlatilag körkörös kilátás nyílt a Cserehát vonulatára.