Új utakon a Prédikálószékre

Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5BV

KM-007 - Prédikálószék (Pilis, 640 m ASL); QRA: JN97LR07, 4 pont, HAFF-004

A cím nem fedi teljesen a valóságot, mert ezen az úton már mentünk, de meglepetésünkre az eddigi erdészeti út egy idő után turista jelzésbe váltott.

A Pilisszentlászlót Lepencével összekötő útról indultunk, a Királykunyhói vadászháztól. A szokott módon elkanyarodtunk az esőháznál, majd az út egyszer csak belecsatlakozott a Dömöst Pilisszentlászlóval összekötő piros kereszttel jelzett (eddig jelöletlen) turista útba. Mindenhol friss jelzések, táblák, el sem lehet tévedni. A piros kereszt jelzés egy idő után belecsatlakozik a piros háromszögbe, ez visz fel a kilátóig.
Tekintve, hogy az idő kifejezetten kiránduló idő volt, ragyogó napsütés és ráadásul szombat, hosszú, tömött sorban vonultak a turista csapatok és meglepetésre a biciklis társaságok. Utóbb kiderült, hogy Pilisszentlászlóról indul egy bicikli út is.
Az új kilátóra voltunk kíváncsiak, mert hiszen a panoráma eddig is fantasztikus volt. De el kell ismerni, hogy szép lett, mert így a fák koronája fölött gyakorlatilag körbe lehet látni, végig tekinteni a hegyvonulatokat. A könnyebb tájékozódás kedvéért a legfelső szinten térkép mutatja a látható földrajzi helyeket. A kilátónak köszönhetően a viszonylag nagyszámú látogató is normálisan elfért
Most egy delta loop antennát telepítettem 14MHz-re, a kilátó legfelső szintjéről leengedve. Elég nehezen indult az aktiválás, és később sem lettek aktívabbak a chaser-ek. 5 CW QSO sikeredett, és bár mindenkivel egész jó riportokat váltottunk, hiába CQ-tam nem jöttek többen. Talán az 5 Watt volt kevés, vagy a sok, az antenna körül bóklászó kiránduló nyelte el a kimenő teljesítményt. Hi Hi De legalább ők is fel voltak “villanyozva”, mint én.
Visszafelé a turisták nagy része Dömös felé kanyarodott, így a jelöletlen úton megint magunkra maradtunk. Az esőház melletti réten megcsodáltuk az őszi kikericset, a Királykunyhói vadászháznál meg két fürge mókus szórakoztatott bennünket.
Erre jártunk

Megállapíthatjuk, hogy az állandóan, de enyhén emelkedő útnak, a szép őszi tájnak és az új kilátónak köszönhetően igen kellemes kirándulást tettünk.