Megint Zemplén - 1. nap

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2023-09-26
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-089 - Eszkála-tető (Makkoshotyka, 578 m ASL); QRA: KN08RJ66, 2 pont, HAFF-047

Tavasz után - a nyári melegeket kihagyva - a párommal Zemplénbe vettük az irányt. Fónynál "léptünk be" a hegyek / dombok közé, Regés - 3huta útvonalon. A közút állapota kritikán aluli. (Regéc után majdnem járhatatlan.) Újhuta - zsákfalu - közepén, az autóbusz forduló mellett tettük le a kocsit. Innen a cél légvonalban 2,5 km-re adódott.

Több turista jelzés is indul innen. Az első majd 1 km-es szakaszon még aszfalt úton haladtunk, majd egy elágazásnál már csak a sárga (s-) jelzésen mentünk fel szép kényelmesen, nem nagy emelkedőkkel.
Szép idő volt. Volt, hogy a séta közben "megnyílt az erdő" és ilyen kilátás mellett haladtunk el.
Kicsit arrébb, egy útkereszteződésnél egy gyönyörű, élénk világoszöld színű, nagy levelű páfránymező. (Ekkorát egy helyen még nem láttam.)
Aztán - amint lenni szokott - a vége felé jött a keserű leves. Az út elfogyott: durvább emelkedő, kidőlt fákkal és kövekkel.
Azután egy pillanatra ismét megnyílt az erdő és egy kb. 20 méteres vágás vezetett át a csúcs alatt, kilátással a szemközti hegyekre és a virágzó erdei növényekre. A bevágástól a csúcs már csak kb. 200 m-re volt.
A csúcskő ott hátul a homályban. A csúcson a kilátás ennyi, hi.
A csúcskő köré, illetve rá települtem. A jól bevált 3-sávos dipól kényelmesen elfért a hegytetőn. Mintegy 90 perces rádiózás során 62 összeköttetést naplóztam, köztük 7 S2S.
Mondanom sem kell, ezt a csúcs is többször volt már aktiválva, de beszámoló még nem készült róla. Remélem ezzel is segítek a következő SOTA-soknak az út kiválasztásában.

Újhuta központjától a csúcs légvonalban 2,5 km-re adódott. Mintegy másfél óra alatt és 4,5 km-t gyalogolva fel is értünk a csúcsra (illetve vissza).