Aktivitás a Jánoshegyen

Turbucz Gábor, HA8LKM - 2006-09-24
Ajánlott turistatérkép: 6. Budai-hegység térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA8LKM, és az Öcsém

Szeptember 30-adikára készültünk bemelegítés képpen ide feljönni és kipróbálni a lehetõségeket. Mivel 23-án nem sikerült fejönni és lehorgonyoztunk a Széchenyi hegyen. Szerencsére volt most is aki vezesse a járgányt és a sok drótot, akkut segítsen cipelni.

Nem volt túl nagy forgalom, jgy hamar felértünk a Budakeszi úton a Szépjuhászné kisvasút állomáshoz ahol a parkolóban részletes túrista útbaigazító tábla mutatta az útvonalakat az Erzsébet kilátóhoz. Az út kb. 1500m és fél óra alatt elvileg.
Nagyon szép erdei utak vezetnek a Jánoshegyen. Mi a piros túrista jelzésen indultunk felfelé. Volt ahol rövidítettünk kicsit bár a rövidebb ösvények jóval meredekebbek voltak. Elég volt cipelni az utazótáskányi felszerelést plussz akkuk víz és elemózsia egész napra.
Hétvégén igen sokan látogatják ezt a kilátót, szerintem van akiknek ez a zarándok helyük. Mivel elõször jártunk itt, néha elbizonytalanodtunk, de csak a sok embert kellett figyelni merre is mennek, s az utak is igen ki voltak taposva.
Amikor megérkeztünk, nem gyõztük kifujni magunkat. Pihenés képpen felszaladtunk a kilátó középsõ szintjére s innen is jó kilátás volt a környékre.
Rögvest meg is próbáltam a 2m-t egy-két összeköttetés erejéig. Jól mûködött a kis HB9CV.
A panoráma csodaszép volt ebben a napos idõben. Igazi távlati hatás...
Hamarosan felkerült a kilátótetejébe a 41,5 m-es LW antenna.
Összeállt az RH rig, még egy kis hangolás és jöhetnek az állomások.
Be is váltotta az LW antenna a hozzá fûzött reményeket. A terjedés is jól alakult.
Szépen szaporodtak a QSO-k a mini LOG-ban.3620KHz-n álltam le CQ-zgatni, 57 volt a leggyengébb riport.
Jó hangulat sem maradt el. Csabi öcsém és Balázs fotózgattak vagy épp a forgalmazást hallgatták.
Még 2 m-en megpróbáltam hívogatni és "bontás" elõtt sikerült két SSB összeköttetést létrehozno 144.300-on. Jó szolgálatot tett a 2m es alu zártszelvény darab mint árbóc.
Hiába sürgettek, csak ránk sötétedett mire lebontottuk a kis QRP állomást mivel akkor esett legjobban rádiózni amikor már indulni kellett volna.
Helyt álltak a srácok is a sok kellék cipelésében. (fele is elég lett volna)

Jól sikerült a bemelegítés a 30-adikai SOTA aktivitásra. Összejött 14 RH QSÖ 3,6 MHz-n, 6 URH 2 m-en. Köszönet azoknak akik a gyengébb jelnek adtak elsõbbséget, és türelmesen vették jeleimet, valamint akik biztattak a forgalmazásom során.