Mátrai hétvége

EM-005 - Tót-hegyes (Mátrakeresztes, 815 m ASL); QRA: JN97VU99, 8 pont
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont
  EM-001 - Kékes (Mátra, 1011 m ASL); QRA: KN07AU19, 10 pont, HAFF-031

A kis csapat a Mátrában túrázgató HG1DTQ Gáborhoz csatlakozott péntek este. Az eredeti tervekkel ellentétben nem a Muzsla - Tót-hegyes utat ütemeztük be, hanem a lazább Tót-hegyes majd Galya lett a program.

Szombaton a Keresztesi-nyeregtõl a Z+ jelzésen indultunk, szép napos idõben. A csúcs kb. 2 km-re van innen. Mihály HA7SZA kipróbálta a gyalográdiós mobil felszerelését. Az erdei út simább részén még nem volt gond...
A csúcs egy elég hosszú, de meredek köves gerinc. Gábor HG1DTQ a csúcskõnél állította fel a quadot, a többiek meg eloszlottak a gerinc mentén. Sajnos nem voltak magas fák, így az RH antennák még a szokásosnál is kompromisszumosabbra sikerültek.
2m-en nagyon nagy forgalom volt, Zsolt és Gábor Veszprémtõl Debrecenig berádiózták az országot. 80m-en elõször a szintén kitelepült HA8LKM Gáborral váltottam riportot, mindkét oldalon FT-817 dolgozott 5 Wattal. Mihály 40m SSB-n szerzett magának sikerélményt, elsõre visszajöttek a hívására.
Miután elfogyadoztak az állomások összepakoltunk és áttelepültünk Galya-tetõre.
A fiúk a kilátóból nyomták a 2m-t, már amennyire ezt a vasszerkezet engedte. De így is összejött jópár ÖK.
Jómagam maradtam a földön, egy rozsdás kerítés sarkánál állítottam fel a pecabotot. Most csak 40m-el és a felsõbb sávokkal próbálkoztam, nem volt gond az aktiválással.
Másnap - már hazafelé - a Kékesre mentünk fel.
A URH szekció a csúcskõrõl forgalmazott.
Az RH állomás a nyugati sípályát szegélyezõ fák alá települt. Addig rádióztunk, amíg jól át nem fagytunk. Talán két összeköttetést érdemes kiemelni: bekerült a logba HG79P, a Puskás Öcsire emlékezõ hívójel és a Rotterdami kikötõbe kitelepült PD2SKZ/P Sven-nel sikerült QRP-QRP QSO-t csinálni.
Tanulságos kép: balodalt a TV-torony 11 órakor, jobbra egy órával késõbb.

Nagyon kellemes hétvégét töltöttünk a Mátrában és jópár rádiós élménnyel lettünk gazdagabbak.