Dobogókõ és Prédikálószék

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7SZA, HG2ECZ

KM-005 - Dobogó-kő (Pilis, 700 m ASL); QRA: JN97KR72, 6 pont, HAFF-004
  KM-007 - Prédikálószék (Pilis, 640 m ASL); QRA: JN97LR07, 4 pont, HAFF-004

HG2ECZ Zsolttal megállapodtunk, hogy a téli idõszakban nincs értelme másnak, mint a 600m-nél magasabb csúcsokat aktiválni. Ha kihívás, hát legyen az, kettõt egycsapásra!A nap feladata: Dobogókõtõl átsétálni a Prédikálószékre, aktiválása után vissza a kiindulási pontra, és aktiválni a KM-005-öt is...

Vasárnap reggel találkoztunk a solymári vasútállomáson, és a kocsit Dobogókõn hagyva nekivágtunk a Prédikálószék felé vezetõ Pháromszög jelzésû útnak. Ez a látvány mutatkozott a sípályánál. Távolban a köd felett a KM-007. /Akkor még nem, de késõbb úgy éreztük, hogy a K2 felé törekszünk./
Voltak napfényes pillanatok is a zúzmara zónában. A túra a Dobogókõ-Prédikálószék közti völgyet keresztezte. 600m magasságban tiszta volt az égbolt, kb. 550 m-nél kezdõdött a köd és zúzmara,és emelkedve mindez fordítva.
Aztán jött a patakmeder, a völgy, és a gyaloglás mélypontja. Végülis kisebb kerülõvel, de felértünk a tetthelyre.
A Prédikálószéken ez a börzsönyi panoráma fogadott bennünket. Kedvezõ aktivitás volt a figyelõ OM-ek részérõl, köszönjük segítségüket! HA2VR Gyula OM is a csúcson dolgozott, szép eredménnyel.
Aztán visszafelé is átvágtunk a völgyön, és már alkonyodott, amikor a Dobogókõ csúcsán megkezdtük az aktiválást. A képen ismét a Prédikálószék csúcsa. Valahogy a szívünkhöz nõtt...
Köszönet a kitartó figyelõknek, a csúcs aktiválása itt is sikeres volt.
Lebontjuk a felszerelést, és az éppen betörõ hidegfronttal elviharzunk.
Utólag úgy gondoltam, hogy hiányos a beszámoló térkép nélkül. '2ECZ Zsolt készítette a képet, lássátok mindannyian a két végpont közti szintkülönbséget, és mindezt oda-vissza!

Tapasztaltuk, hogy a téli aktiválás során a +3 pontot nem adják ingyen. Néhány marék zúzmara a gallér mögé, vízhólyag a bakancstól, de ki számolja ezeket!? A lényeg az, hogy a jó levegõ, a szél és a mozgás télen sem helyettesíthetõ mással. A forralt bor meg nagyon jól esik egy ilyen nap után!