Jubileumi 100. csúcsom aktiválása

Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA1DTQ, HA2VR, HA7SZA

KD-044 - Pápavár (Bakonybél, 531 m ASL); QRA: JN87UF16, 2 pont

117 aktiválásból a 100. csúcsom aktiválásának helyszínéûl egyik kedvenc területemet, a Bakonyt választottam. E számomra jeles alkalom megünnepléséhez sikerült túratársakat toboroznom 2VR Gyuszi és 7SZA Mihály személyében.

Útban Pápavár felé. Bakonybélbõl indultunk a térkép által is jelzett P+ jelzésen a falu déli határában, hogy csatlakozzunk a Németbánya felé vezetõ K jelzéshez. A jelzés nagyon hamar eltünt a falun kívûl. Követtük az útvonalat, tartva a NY-i irányt. Mivel ez a szakasz egy bokrokkal-fákkal sûrûn be volt nõve, ezért a párhuzamosan haladó veteményes szélén haladtunk. 7sza és 2vr, háttérben Bakonybél a Nagy-Som-heggyel.
A K jelzésrõl a kiválasztott legrövidebbnek tûnõ csapásnál tértünk le a csúcs megközelítéséhez. Ez a jelzés a hegy tövében halad el. A csúcs felé nincs jelzett turista út, ezért itt is sûrû bokrok és fák között kellett haladnunk egy darabig, majd szép tiszta erdõbe érkeztünk. Itt egy tisztásabb helyrõl látható a csúcs.
Egy fiatal bekerített erdõn áthaladva tettük meg az utolsó szakaszt. A csúcson körkilátás ugyan nem volt, de ami elénktárult, az is nagyon szép volt így a januári tavaszban.
7sza Mihály a készülõ SOTA dokumentunfilmjének aktuális epizódjához izzítja a kameráját.
A sikeres aktiválást követõen egy kis ünneplés: minitortával és pezsgõvel (szigorúan gyerekpezsgõvel!). Háttérben 2vr Gyuszi igyekszik csatlakozni az ünnepléshez, letéve a billentgyût a 40m forgalmazást követõen.
Kõrishegy látképe.
Baloldalon Nagy-Som-hegy. Jobb szélen Papod elõterében a Hajag vonulatának északi szélével.
7sza által készített panorámakép
Visszafelé találtunk egy nekünk megfelelõ irányba haladó utat, mely kellemes látvánnyal fûszerezte meg sétánkat. Elöl halad 2vr,...
...7sza pedig zárja a sort.
Nincs kép.

A túra nagyon jól sikerült, a csúcs is megnyerte tetszésünket. Szép nanpsütéses idõnk volt egészen 14óráig. Nagyjából ezidõben érkeztünk vissza a faluba mikor beborult az ég, feltámadt a szél és csöpögni kezdett némi csapadék. Pont végszóra!