Zempléni túrák I. (Regéci várhegy és Bán-hegy)

ha2vr, HA2VR - 2007-04-28
Ajánlott turistatérkép: 22. Zempléni hegység Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR

EM-020 - Regéci várhegy (Mogyoróska, 639 m ASL); QRA: KN08QJ10, 4 pont, HAFF-047
  EM-079 - Bán-hegy (Hejce, 757 m ASL); QRA: KN08PK90, 6 pont, HAFF-047

A hosszú hétvégén zempléni kirándulásokat terveztünk be egy baráti társasággal. Mogyoróskán ütöttünk tanyát egy panzióban és indultunk el felfedezõ utunkra.

A faluból indul a Regéci várhoz jelzett út. Sok kirándulóval találkoztunk az úton is meg fönnt a várban is. A belépõ mevásárlását követõen másztuk meg a romos vár lépcsõit, gyönyörködtünk a pazar kilátásban és állítottuk fel az antennát, a berendezést. Gyors aktiválást követõen indultunk tovább az úton.
A várból Regécre vitt az út, ahol Mogyoróskához hasonlóan egy szép zempléni falu tárult elénk. A falun visz keresztül a piros jelzésú út, amelyen folytattunk utunkat. A képen a Bán-hegy látható - még messzirõl.
A csúcsra nem vezet jelzett út, így kb. 1 km-t az útról letérve, az erdõben tettünk meg. Útközben érintettük a Szár-hegyet, Pénzes-kõt.
A Bán-hegyen egy régi fa épület romjai takarják el a csúcskövet. A csúcsról nincs kilátás, a fák teljesen benõtték.
Visszafelé Regéc ismételt érintésével sétáltunk vissza Mogyoróskára. Regécrõl az országúton mentünk a falu végéig és a kanyar után a patakon átkelve az erdõben egy nyiladékon jutottunk vissza Mogyoróskára. Innen is nagyon szép kilátás nyílt a környékre.

Megfáradva tértünk vissza vacsorára a szállásra. Az elsõ napunk nagyon jól sikerült a Zemplénben.