Kerek-bükk és Purga

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR

EM-090 - Kerek-bükk (Garáb, 569 m ASL); QRA: JN97TX97, 2 pont, HAFF-023
  EM-030 - Purga (Garáb, 575 m ASL); QRA: JN97TW79, 2 pont, HAFF-023

Cserháti aktiválással indult az augusztus. Eredetileg a Purga majd a Kerek-bükk szerepelt a tervekben, amelyet aztán a szükség átalakított és fordított sorrendben történt az aktiválás.

Garáb, Petõfi Sánsor utca 41. Innen indul föl az az út, amely a 2 hegy közötti gerincre visz fel a faluból. Mivel a térképen szereplõ jelzést nem találtuk, ezt mejgeyeztük, a következõ túrához. Mi egy másik utcán indultunk el, amelyrõl aztán nem arra vitt az út, amerre szerettük volna. A faluból induló úton jelzést nem találtunk. Így jutottunk közelebb a Kerek-bükkhöz és folytattunk utunkat tovább. A kép az út egy részénél készült.
A csúcsra nem vezet jelzett út (valaha a régi kék a csúcsig vitt fel, de azóta az teljesen elbozótosodott). A kék jelzésrõl letérve a csúcs irányába egy darabig visz út, aztán mehetünk toronyiránt. A kép a csúcsot mutatja, ahol csúcskövet nem találtam és kilátás sincs.
A Kerek-bükkrõl visszafelé indulva szép, kellemes séta keretében jutottunk a jelzett úton a Garábra. Ilyen szép úton mehetünk.
A csúcstól kb. 700 m-re érdemes megállni és élvezni a kilátást:
DNY-ra ez látszik.

A kirándulást a beígért bableves zárta a korábbi beszámolókban szereplõ Bableves csárdában. Érdemes ott megállni.