Bajtemetés

Bischof István, HA5TI - 2007-09-11
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5TI

KM-031 - Bajtemetés (Pécel, 316 m ASL); QRA: JN97QL64, 1 pont, (HAFF-018)

Ismét napok óta készülõdök, hogy késõnyári "szabadságomat" eltöltsem ebben a "csodás" idõben. Meg kell tanulnom korán kelni. Ez elengedhetetlen , hogy idõben odaérjek a célállomásokra.

Ma a Bajtemetés nevû helyet szemeltem ki. A kép Pécel vasútállomásáról készült, a háttérben lévõ hegy mögött található a cél.
Úton a csúcsra található ez a csodás emlékhely. Balra a zászlórudak mellett a háttérben a Budai hegyek , a szmog alatt pedig Budapest.
A volt bázis ( rakéta-védelmi gyûrû Budapest körül ) területén ezt a helyet választottam az aktiválásra. A háttérben ismét a Budai hegyek.
A másik irány, a volt laktanyaépületek . A képrõl lemaradt, mert a fák takarásában volt, a geodéziai torony. Mivel ki van belezve, így oda nem tudtam felmenni.
Az állomás telepítésére kinézett rom. A letámasztott bicikli jó szolgálatott tett, mint árbóctartó. A 6m magas boton egy FD4 van telepítve.
Pakolás után, indulásra készen. Lefelé már egyszerû volt, a bázis szervízútján, ami igencsak meredek, legurultam valami tanyaközpontig, ott a Pécel-Isaszeg országútra, és nem egészen 7km ( a csúcstól ) az állomáson voltam. Az út majdnem végig a vasútállomásig lejtett.

Felfelé túristatérkép szerint a P+ jelzést választottam, amely egy kis téren lévõ kocsma mellett indul az Isaszegre vezetõ útról. Ez egy ideig nagyon jó választásnak bizonyult, azonban figyelni kell nagyon. Egy helyen elkanyarodik a P+ balra, és meredekké válik az út. Ott a jelöletlen ösvényen kell egyenesen tovább menni és néhány 100 m után elérhetjük azt az aszfaltutat, ami az emlékmûhöz vezet. Onnan már látható a geodéziai torony , be lehet lõni az irányt. Felfelé ezt a P+-t javasolnám, lefelé pedig a volt katonai utat, feltéve, hogy bringával mész ..... Pár perc gyenge esõtõl eltekintve végig szép napos idõ volt, csak a szél elég erõs és hüvös.