Kirándulás az Ódor-hegyre

Ajánlott turistatérkép: 30. Bükk Dél térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR

EM-085 - Ódor-hegy (Bükkzsérc, 660 m ASL); QRA: KN07GX05, 4 pont, HAFF-002

Bogácsi pihenésünket egy kis gyalográdiós aktiválással egészítettük ki az októberi hosszú hétvégén.

Bükkzsércen a falu végében parkoltunk le és vágtunk neki gyalogosan a Felsótárkányba induló útnak. Az úton az ünnepek miatt viszonylag nagy autós forgalom volt, ami gyakran késztetett bennünket megállásra, hogy mi gyalogosok és az autók is elférjenek. A táj szép volt, bár igazi szépsége akkor kezdõdött, amikor errõl letértünk a jelzett erdei útra. Itt kezdett igazán emelkedni az ösvény. Ilyen kilátás nyílt egyik magasabb pontjáról.
A csúcstól kb. 250 m-re vált ketté a csapat. Én természetesen a csúcs irányába másztam, a többiek pedig az ódorvári romokat tekintették meg és gyönyörködtek a páratlan szépségû kilátásban. Az aktivátorral tartók örökítették meg az elökészületeket az antenna és a rádió telepítésekor.
A csúcsra már nem visz jelzett út, de viszonylag könnyen feljuthatunk, ha É felöl indulunk a csúcs felé. Lejutásra javaslom ugyanezt az utat visszafelé, az általunk választott D-i irány elég nehezen járható, bokros út egy kerítés mellett. Innen is nagyon szép kilátás nyílik a Bükk déli részére. A hegy lábától széles erdei út vezet vissza a faluba.

Mindenkinek nagyon tetszett a kirándulás, amelyhez a jó idõ és a romtól nyíló páratlan kilátás is hozzájárult.