Nagy-Sas-hegy a télben

ha2vr, HA2VR - 2007-12-26
Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR

KM-009 - Nagy-Sas-hegy (Nagyirtáspuszta, 608 m ASL); QRA: JN97KV75, 4 pont, HAFF-004

Egy nem rádiós csapattal vágtunk neki karácsony második ünnepén a Nagy-Sas-hegynek.

Kóspallag után a sárga négyzet jelzésen indultunk neki a téli tájnak.
Az út elején egy kisebb domb leküzdését követõen jutunk ki egy tisztásra, ahonnan a jelzések egyre halványabbá válnak. A patakot elérve annak jobb oldalán folytattuk az utat és ilyen szép erdõben meneteltünk.
A sárga négyzet jelzés több helyen csak hosszabb kutatást követõen került elõ, az út néha eltûnik a jelzéssel együtt, de az irányt tartva elõbb-utóbb a sárga jelzésre érünk. Itt érintve a Szent-Orbán hotelhez vezetõ utat térhetünk rá a zöld jelzésre és indulhatunk a hegy csúcsa irányába.
Az út több helyen nagyon leszûkül és nehezen járható a kövek és a bokrok miatt.
A ködös idõ nem kedvezett a kilátásnak.

Bár a kilátásban nem gyönyörködhettünk, nagyon szép kirándulásban volt részünk. A hegy csúcsára csak néhányan merészkedtünk föl, az utolsó 200-250 m megviseli ruházatunkat.