Bükkszentkereszt és a közeli csúcsok

ha2vr, HA2VR - 2008-02-16
Ajánlott turistatérkép: 29. Bükk térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR

EM-013 - Kőlyuk-galya (Bükkszentkereszt, 720 m ASL); QRA: KN08HA79, 6 pont, HAFF-002
  EM-084 - Nagy-Bodzás (Bükkszentkereszt, 668 m ASL); QRA: KN08HB00, 4 pont, HAFF-002
  EM-081 - Nagy-Som-hegy (Bükkszentkereszt, 712 m ASL); QRA: KN08HB84, 6 pont

Bízva a jó idõben, nekivágtam a bükszentkereszti hegyek meghódításának. Az elõrejelzés havazást és erõs szelet ígért. Miskolcig napsütésben haladtam, utána viszont bõven volt részem mind a havazásban, mind a szélben.

A faluban 4-5 cm hó volt az induláskor. A jelzett úton indultam neki a Kõlyuk-galya csúcsra és ennél a nagy fánál kanyarodtam a kerékpár útról az erdõbe. Kis kaptatót követõen jutottam a csúcs alatti elágazópoz.
Elõttem még senki sem járt a havazás óta itt a lábnyomok alapján.
Felérve ebben a kilátásban gyönyörködtem.
Az aktiválást követõen a Nagy-Bodzás irányába indultam el a kerékpáros úton. Közben elkapott ismét egy kisebb havazás. Ennél a pihenõnél fordultam balra és kerestem valamilyen felfelé induló utat.
Kb. 200 m-t követõen találtam is, ahonnan aztán egyenesen a csúcs irányába folytattam az utam. Az erdõ viszonylag könnyen járható.
A csúcskõ és az aktivátori felszerelés. Jól ment a 7 MHz, így jó néhány qso sikeredett, a metszõ hideg szél pedig csak egyre erõsödött.
A kirándulást a Nagy-Som-hegyen fejeztem be. Sem ezen, sem pedig a Nagy-Bodzáson nem gyönyörködhetünk a kilátásban.

Átfázva, de szép napsütésben tértem haza. Még szerencse, hogy az idõ néha rácáfol az elõrejelzésekre. Így jártam ma is és lettem egy szép kirándulás, aktiválás élményével gazdagabb.