Bringával a Bükkben

Ajánlott turistatérkép: 29. Bükk térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR, HA5CQZ

EM-003 - Istállós-kő (Bükk, 959 m ASL); QRA: KN08FB16, 10 pont, HAFF-002
  EM-077 - Nagy-Hárs (Bükkszentkereszt, 840 m ASL); QRA: KN08GC61, 8 pont, HAFF-002

HA5CQZ Zolival elhatároztuk, hogy kerékpáror túrával emlékezünk meg a gyalográdió mozgalom indításának 3. évfordulójáról. Szilvásváradról az Olasz-kapuig gépkocsival mentünk. Útközben elhaladtunk a milleniumi kilátó és az ENV-112 (Gerennavár) mellett. Ez utóbbit visszafelé terveztük meglátogatni.

A tágas parkolóban felkészítettük magunkat és a kerékpárokat a túrára.
Zoli behatóan tanulmányozta a térképet és jelölte ki az utat, amely felvitt bennünket az EM-003-ra.
A bükki kerékpáros úton indultunk az Istállós-kõ irányába és onnan tértünk le a zöld háromszög jelzésre, amely felvitt a csúcsra. Végig jól kerékpározható az út, nem túl megerõltetõ. Kb. 150-200 m-t kellett összesen tolni a szerkezetet. Fennt a csúcson Zoli 2 m-en kezdte az aktiválást, ehhez rakja össze az antennát. Bõ 2 órát töltöttünk a csúcson ahol 14, 10, 7 és 144 megahertzen született sok összeköttetés.
Viszonylag gyorsra sikeredett a legurulás és folytattuk utunkat a Nagy-hárs felé. Itt éppen a Nagy-mezõ mellett haladunk el.
Zoli 30 m-en próbálkozik a rádiózás szempontjából nem ideális qth-ról.
Sajnos felfelé menet nekem egy defekt nehezítette a kirándulást, amely meghatározta a továbbiakat. Gyors 40m-en történõ aktiválást követõen visszaindultam és 11 km-en csak toltam a kerékpárt a parkolóig. Bár minden eszköz volt nálam a javításhoz, a pumpa kimaradt. Cserébe végig gyönyörködhettem a fennsík szépségeiben.
A gyönyörû mezõkben és hegyekben.

Szép, kellemes idõben eltöltött kirándulásban volt részünk. Visszafelé a rövid idõ miatt már nem volt lehetõségünk a COTA aktiválást is véghezvinni, így ezért is döntöttünk amellett, hogy ezt a túrát valamikor ismét megkíséreljük végigjárni.