Nagy-Koppány

Csahók Zoltán, HA5CQZ - 2008-07-06
Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5CQZ, HG7WMA

KM-032 - Nagy-Koppány (Nagybörzsöny, 549 m ASL); QRA: JN97KV25, 2 pont, HAFF-004
  KM-009 - Nagy-Sas-hegy (Nagyirtáspuszta, 608 m ASL); QRA: JN97KV75, 4 pont, HAFF-004

HG7WMA Ádámmal a Nagyirtáspuszta környéki csúcsokat céloztuk meg. A Nagy-Koppányra a K+ jelzésen mentünk. Eléggé elmerültünk a diskurzusba és nem vettük észre, hogy a jelzés az erdei útról lekanyarodik. A felfestés elég régi, alig látszik (visszafelé megnéztük). Végül északról megkerültük a hegyet és a nyugati oldalról mentünk fel.

Felértünk!
A csúcs déli és nyugati irányban teljesen nyitott. Kilátás dél felé, középen a "bálna" a Pilis.
Nyugat felé szépen látszódott a Gerecse és a Duna-menti síkság.
Itt már a Yagi a susnyákban hever, de előtte több mint 10 állomást csináltunk 2m-en. Ádam volt a forgató, tnx! A legmesszebb levő állomás 130 km-re volt (tnx HG1DFP), és sikerült a Hungaroringen ügyködő amatőrtársakkal (HA7WX, HG7SZL) is beszélni.
RH-n mérsékelt élet volt, főleg 30m-en dolgoztam. Egy magyar QSO is született, tnx HA5OB. A képen láthatő "az a bizonyos" napelem, szorgosan töltötte az akksit, nem is esett a feszültség 12V alá.
A nap másik hegye a Nagy-Sas-hegy volt. Visszamentünk a parkolóhoz és a már egyszer bejárt útvonalom mentünk fel. Most viszont a növényzet sokkal dúsabb volt, az utolsó 100m-en minden bokorba beleakadtunk és sok helyen csak guggolva lehetett közlekedni.
Kilátás É-Ny felé, jobboldalt hátul a Vár-bükk.
Egy kis "kétméterezés"...
... és RH után elindultunk vissza a kocsihoz.
Kilátás a Duna felé, balra a Naszály.

Köszönöm Ádámnak, hogy velem tartott és remélem a rovarcsípéstől csúnyán bedagadt tenyere gyorsan rendbe jön. Tanulság: érdemes kalcium tablettát is vinni.