Nagy-Sas-hegy

Donáczy Gábor, HG1DTQ - 2005-12-08
Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG1DTQ

KM-009 - Nagy-Sas-hegy (Nagyirtáspuszta, 608 m ASL); QRA: JN97KV75, 4 pont, HAFF-004

Ezévi utolsó két nap szabadságomat kivettem, összecsomagoltam az yl-t és nekivágtunk a Börzsöny rengetegének. Az elõzetes tervvel ellentétben az érkezésünk napjára egy rövidebb, könnyebb túrát iktakttam be, igy esett a választás Nagyirtáspuszta felett magasló csúcsra. Ide Nagybörzsöny felõl kisvasúttal is fel lehet jönni. Sajnálatos módon elkövettem egy óriási nagy hibát: felfelé menet gyönyörködtem a táj szépségében és fontolgattam, lefelé milyen sokat fogok fényképezni. Erre fel, a qso party kellõs közepén leereszkedett a köd. Ezzel befellegzett a távoli fotózásnak. A másnapi kirándulásoknál már használtam a tanulságot.

QTH a csúcsjelzõ táblával.
Kissé sziklás a hely, de legalább van mira leülni. Egy kissebb fajta antennatartó rudat be lehet illeszteni a rögök közé.
Szomszédban a Kis-Sas-hegy.
Kilátás, amennyit az optika láthatóvá tett a sûrû ködben.
Kilátás a másik irányba.
A csúcshoz közeledve ilyen úton kellet haladni kb. 100m-t.
De az út legnagyobb része ilyen szép sétányos útonalon vezetett.
Kemencén volt a szállásunk. Délután még volt idõnk, ezért beugrottunk Nagybörzsöny településre. Szép hely, érdemes megnézni. Téli idõszakban a kisvasút nem üzemelt, azzal nem tudtunk utazni sajnos. De majd nyáron bepótoljuk!

A szállás elfoglalása után felderítettük Kemence belterületét. A vacsorát követõen nyugovóra tértünk és lélekben már a következõ nap túráján jártam.