Iharos

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2008-10-21
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

KM-029 - Iharos (Biatorbágy, 334 m ASL); QRA: JN97KK19, 1 pont

Olvasva HA5TI, Pista korábbi beszámolóját, én is egy hirtelen ötlettől vezérelve elhatároztam, hogy felbiciklizek az Iharosra. Nem túl magas, Sasadtól nincs is túl messze, az idő is ideális volt. Fiam is szabin volt, így hát első kérésemre csatlakozott hozzám. (Bár Ő nem rádióamatőr, hi.) Biatorbágy felöl mentünk föl, amíg köves vagy murvás út volt nyeregben, majd az erdőben a földuton felfelé tolva a bicajt gyalog. (Fárasztó volt.)

Felérkezés a csúcsra. Két kis hátizsákkal. Az egyikben - a fiamnál - csak az FT-100D, rendesen kibélelve. (Kibírta! Nem lett semmi baja.) Nálam pedig az összes többi cucc. Kerékpáron az alu antennaárbócot (antennát?!) természetesen nem vittük.
A rádió kicsomagolása...
A szokásos 80/40m-es dipólt kifeszítettem a fákon, majd ezt az antennát használva csináltam 4 magyar állomást URH-n (HA5TI, HA7UL, HA5NW/7 és HA6BBA). Az első kettővel sikerült 40m CW-n is összeköttetést létesíteni. (Akinek jó a szeme, az talán észreveszi a vezetéket a fákon.)
Munka közben... Egyáltalán nem volt kényelmes a "munkaasztalom". Ennek ellenére - szokás szerint - összekalapáltam 30 qso-t 40m-en fél óra alatt.
Fóniázni azért kényelmesebb volt.

Az aktiválás közben melátogatott a csúcson HA7UL, Feri. (Jópár évtizede vagyunk rádióamatőrök, de ha jól rémlik személyesen még sohasem találkoztunk.) Köszönöm a látogatást és a QSO-kat! (SRI, későn jutott eszembe, hogy csinálhattunk volna egy közös képet is.) Visszafelé - Feri javaslatára - Érd felé jöttünk le a hegyről és Törökbálinton keresztül tértünk haza. Így 2 km-rel többet tekertünk, hi. Ez volt az első és meglehet, hogy az utolsó kerékpáros túrám. Részint mert a csúcsok zöme távolabb van a fővárostól, részint mert elég megerőltető volt felfelé tolni a kerékpárt. (És én sem vagyok már olyan fiatal. Inkább gyalog viszek fel több "hasznos" cuccot.)