Csóványos és Miklós-tetõ

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5CQZ, HG1DTQ, HG2ECZ

KM-001 - Csóványos (Börzsöny, 938 m ASL); QRA: JN97LW37, 10 pont, HAFF-004
  - (, m ASL); QRA: , pont, HAFF-

HG2ECZ Zsolttal és az YL-lel indultunk útra, hogy csatlakozzunk a Börzsönyben "nyaraló" HG1DTQ Gáborhoz. Kocsival mentünk Diósjenõig, ott a Kemncére vezetõ út mellett parkoltunk le. Innen egy erdei úton értük el a zöld jelzést.

Illetve csak majdnem, mert annyira nekilódultunk, hogy nem vettük észre HI. Térképészeti ismereteink felelevenítése után szerencsére rövidesen rátaláltunk, és indulhatott a 500 m-es szintemelkedés. (HG2ECZ a portable Yagival)
Úgy 700 méter körül kezdett egészen havas lenni a táj. Zsolték kicsit lemaradtak, én meg igyekeztem a 10 órára a Csóványoson HG1DTQ-val megbeszélt randira odaérni. Õ pont a másik irányból, Kemence felõl indult. Mint utólag kiderült, mi fogtuk meg a dolog könnyebik végét.
800 m-en már egész havas-deres lett az erdõ. Szerencsére a kézirádióm be volt kapcsolva, így meghallottam, hogy HA8RM Peti keresgél bennünket. A kitûnõ (bár részemrõl kicsit lihegõs HI) riport erõt adott a maradék százvalahány méter leküzdéséhez.
A csúcsra felérve a Börzsönyi vulkántúra ellenõrzõpontját találtuk, még egy kis tüzet is raktak. Gábor nem sokkal elõbb ért fel. Mivel Zsoltékra várni kellett, addig is hasznosan töltöttük az idõt: dipólt telepítettünk. Az egyik végét a torony korlátjához kötötte ki Gábor.
Sajnos a betáplálási pont nem ért le a földre (túl magas a torony), ezért az erre a célra rendszeresített 6 m hangszórókábellel és csokival nekem is fel kellett szaladnom a toronyba. A dipól végül kb. 60 fokos szögben állt, tehát majdnem egy vertikál sikeredett.
Mire elkészültünk Zsolték is felértek. Õk Gáborral nekikészültek az URH-nak, én pedig a torony tövében hangoltam ki a 817-et. A kép a toronyból készült, jobb oldalán kb. 1/3-nál indul a dipól. Alul középen vagyok én, elõttem a kövön a rádió, balra a fehér téglalap a log, jobbra egy faágnak támasztva az illesztõ.
Gábor és Zsolt a Yagival operáltak a toronyban. Zsolt bal keze már tiszta fehér HI. URH-n errõl a helyrõl garantált a siker.
RH-n már nem volt ilyen egyszerû a helyzet. 80 m-n már majdnem kezdtem feladni, amikor visszajöttek az állomások és kitûnõ riportokat adtak (tnx YO5AT, HA8RM, HA80MR op Ede, HA8VA). A kísérlet tehát sikerült, lehet 5W-tal 80 m-en csúcsot aktiválni. Ezután következett a 40 m CW. Itt sajnos a siker mérsékeltebb volt, de egy HB9 QSO azért sikerült.
Miután a toronyban már mindenki megfagyott, és én is már csak inkább a didergéstõl döngöltem a rezet, összepakoltunk.
Következõ úticélunk a kb. 5 km-re északnyugatra fekvõ Miklós-tetõ volt.
Ide nem vezet turistaút, de a zöldrõl egy kis kaptatóval elérhetõ. Gáborék nekiláttak ismért a 2m-nek. Itt már nehezebben ment a QSO gyártás, de azért Tatabánya irányában elég nyitott ez a csúcs. Amikor bekapcsolták rádiót épp egy állomás hívott SSB-n, meg is lepõdött, hogy akadt ellenállomása. A dipól a fákra került, kb. 2 m magasra. A eget kitûnõen lehetett melegíteni vele, rádiózni már nem annyira. 40m-en egy verseny ment, 80m-en azért sikerült egy szem QSO-t összehozni. (Zsolt készített egy rövidke filmet [4.5MB]) A helyzetet végül a 2m FM mentette meg.
Már kezdett lemenni a Nap, amikor összecsomagoltunk és elindultuk lefelé Kemencére. Már sötétben értünk le; Zsolték hosszabb úton jöttek, így õk a holdfényt is élvezhették.

Összesen majd 20 km-t gyalogoltunk és aktiváltunk két csúcsot. Jól elfáradtunk, de megérte, nagyon szép nap volt.