Kellemesen indult az év a Lahócán

Mészáros József, HA6OY - 2009-01-01
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA6OY, HA6KDX/P és Dani

EM-125 - Lahóca (Recsk, 324 m ASL); QRA: KN07BW04, 1 pont

Meghívást kaptunk régi barátainktól (HA6KDX/P Tóni és Ercsi)Mátraderecskére a nyaralójukban elköltendõ finom ebédre. Egy feltétellel indultunk el: elõtte étvágycsináló séta gyanánt meglátogatjuk a közeli Lahócát.

Mátraderecske üdülõ övezetébõl szinte "gyalogsztráda" vezetett fel a hegyre. Eleinte a képen látható lucernás mellett, majd beérve az erdõbe a S+ jelzésen haladtunk.
Ez után rövid meredek szakasz és a jelzett út elkanyarodik. Mielõtt elértük volna a vadetetõt, balra vettük az irányt. Ez a gépjármûvel kijárt nyom 10 méterre megközelíti a csúcsot.
Nincs képA helyiek szerint alapos feltételezés van arra, hogy mintegy 20 méterre a talajszint alatt arany található. Miután mi felfelé és nem lefelé kerestük az öröm forrását, az arany ott is maradt. Szerintük a kijárt nyomok a fúró kutató tevékenység maradványai. Tény, hogy térképeken jelzett út nem is vezet a hegy tetejére.
Egy kellemes kis séta után a kellõen elõhûtött csúcskõ várta, hogy asztal, vagy szék gyanánt használjuk.
A jelzettnél késõbb értünk ki, ezért sajnos lemaradtunk az 5LV és 5MA expedícióval összehozható csúcs-csúcs összeköttetésrõl ezúttal köszönöm nektek az együttmûködésre való készséget. Tóni keményen megdolgozott 2m fm-en az 5 qso ért. Nekem könnyebb dolgom volt 40 méter távírón, bár a HNY verseny némileg kontrázott, a szokásos DL, G, GW, F, HB9, OK... állomások mellett benaplózhattam Feri OM HA7UL hívójelét is próbára téve ezzel egymás fülét HI.
Gyorsan leértünk, hajtott a korgó gyomrunk :)

Remek évkezdés volt, remélem sok ilyen és hasonló élményt hoz a 2009 es év, persze nem csak nekem, hanem minden gyalográdiósnak. Ui: Csak a képek feltöltésekor vettem észre, hogy a fényképezõgép naptára késik egy napot