Hármas hegy és Zengõ

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

DD-003 - Hármas-hegy (Mecsek, 604 m ASL); QRA: JN96EE02, 4 pont, HAFF-024
  DD-001 - Zengő (Mecsek, 680 m ASL); QRA: JN96EE53, 4 pont, HAFF-024

Az idei elsõ SOTA kirándulásunkat a Mecsekbe terveztük. Elõször egy kicsit tartottam a beharangozott mínusz 10 fok körüli hidegtõl, de aztán nem is volt olyan hideg, és sokat segített, hogy sütött a nap is.

Korai indulás után kb. fél kilenc kölül értünk Hosszúheténybe, ahol a falu elõtt már jól látszottak a reggeli napfényben a Hármas hegy csúcsai (mind a három).
Az út jobb oldalán pedig a Zengõ.
Egy rövid idõt el kellett tölteni a helyi vendéglátóipari egységben, hiszen ahogy említettem hideg is volt és még két megállót terveztünk busszal a Köves-tetõi megállóig, és addig volt még egy jó fél óránk. A buszról leszállva a mûúton és a Z+ jelzésen indultunk a hegyre, de kb. 100 m-re észrevettünk egy jól látható csapást, és innentõl ezen mentünk egészen a csúcsig. A kirándulók elmondása alapján ez nyáron is jól látható. Amint egyre feljebb értünk a hó is egyre nagyobb lett.
Mivel a csúcs közelében Geo-láda is található, mielõtt fölértünk azt is megkerestük.
Ragyogóan sütött a nap.
A fák is gyönyörûek voltak.
Aztán kerestünk egy megfelelõnek tûnõ települési helyet, elsõdleges szempont volt, hogy hova süt a nap. Ez nem is volt nagyon jó választás, hiszen a RH-t kitakarta az egyik épület. De legalább az URH gyorsan ment. A hegyrõl lefelé a S+ jelzést választottuk, amely igen meredek volt, nehezen lehetett járni a nagy hóban, és nem is akartunk lemenni a falu széléig, ezért (mivel GPS is volt nálunk) bevettük az irányt a Zengõ felé. Ugyanolyan nehezen lehetett így is menni, de cserébe majdnem pontosan a Z4-P3 keresztezõdésbe értünk. Innen nagyon jó út vezet fel a tetõig. Elõszörszép lassan emelkedik és csak a végén van két rövidebb meredek emelkedõ.A fák itt is gyönyörûek voltak, még mindig sütött a nap. És itt is felkerestünk egy Geo-ládát.

Fél három felé kezdett felhõsödni, és amint eltûnt a nap mindjárt érezni lehetett a hideget, meg azt is, hogy egész nap kinn voltunk a 0 fok alatti levegõn, úgyhogy gyorsan pakoltunk és mentünk le hosszúheténybe a S háromszög jelzésen. Külön köszönet a segítõ amatõrtársaknak (HG3FUD,HG3FUP,HG3FUY,HG3GG), akik gyorsan válaszoltak és segítették a mielõbbi csúcsaktiválást. Sikerült egy csúcs-csúcs közötti is HA7ARN-el, akivel késõbb is beszéltünk, még mobilban volt a csúcsról (Jakab-hegy DD-005)lefelé menet.