Havas Gerecse

Ajánlott turistatérkép: 10. Gerecse térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

KD-005 - Gerecse (Gerecse, 633 m ASL); QRA: JN97FQ83, 4 pont, HAFF-017

Erre a napra is két csúcsot terveztünk, jelesül a Gerecsét és a Pisznicét. Aztán ahogy szokott, egy kicsit másként alakultak a dolgok...

Terv szerint megérkeztünk Tordasra és leellenõriztük, hogy fel lehetne.e menni egy darabon a Süttõ felõl esõ mûúton. Nos az út járhatónak tûnt, azonban az utat elállta egy sorompó. Nyitva volt ugyan, de úgy döntöttünk, hogy mégsem erre megyünk, hátha visszafelé már zárva lesz. Tordasra visszatérve megkerestük a bolttal egy tetõ alatt található mûintézményt, majd némi szíverõsítõvel felbátorítva magunkat nekiindultunk a kék háromszög jelzésnek. Ketten jöttek le a hegyrõl, és gyanús volt, hogy a kamásli fölött még a térdük is havas volt, kérdésünkre elmondták, hogy fenn aludtak, és tényleg nagy a hó. Na ezt aztán megtapasztaltuk. Nem elég, hogy meredek, még térdig érõ hó is. Kárpótlásul igazán jó idõnk volt, a hó szépen csillogott, szél se fújt és még hideg sem volt.
Kis idõ múlva egy etetõhöz érkeztünk, még volt kaja bõven.
Kissé meglepõdtünk, hogy a földmérõ toronynál kisebb tömeggel találtuk szembe magunkat. Mint kiderült a Mt. Gerecse teljesítménytúra résztvevõi (rendes emberek). Õk taposták nekünk a havat, nélkülük még nehezebb lett volna. Gyorsan beneveztünk mi is a túrára, cserébe kaptunk egy kis finom bort. Jól esett a kimerítõ hegymászás után
Gyorsan felvettük a rádiós alakzatot, én a toronyban, Janinak nehezebb volt megfelelõ helyet keresni.
Szemben várakozott a következõ ellenfél (Pisznice). Gondoltam, rám még várhat egy darabig, míg kitavaszodik.
A QSO-k gyorsan jöttek, alig volt idõ egy kicsit körülnézni. Pedig megérte.
Ha már itt voltunk megkerestünk egy Geo-ládát is. Csak 500 m-t kellett menni, de többnek tûnt.
Tényleg nagy volt a hó. Meggyõztük egymást, hogy mára ennyi elég volt. (elég gyorsan ment). Lefelé sem volt egyszerõ a menet, de túléltük.

Hazafelé még kerestünk egy ládát Szár Kálvária-dombon (nem lett meg). Majd Zámoly õrtoronynál. Összességében nagyon jól éreztük magunkat, jó idõ, jó levegõ, jó társaság, sok QSO. Nekem a mai volt a rekord (17 db 2 m-en, Janinak is vagy 30 db 7 Megán). Igen aktívak és segítõkészek voltak a T.bányaiak, és ott voltak a szokott társak is, Érdrõl, Bp., Legtávolabb B.földvár. Mobilban 9MCQ, és sorolhatnám. Köszönöm a segítséget, sokat nem fáztam a toronyban.