Horgászok a síelõk között!!

Feri, HA7UL - 2009-02-28
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7UL, HA4BF

EM-001 - Kékes (Mátra, 1011 m ASL); QRA: KN07AU19, 10 pont, HAFF-031
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont

Hosszú tervezést követõen sikeresen vettük az akadályt 4BF Ferivel.

Eseménytelen út után értünk fel a Kékesre. Mivel korán volt, még bõven akadt parkoló. Letettük az autót és nekivágtunk a mintegy 2-300 méterre lévõ játszótér felé vezetõ emelkedõnek. Nagy feltûnést keltettünk a horgászbotokkal!
A telepítés gyorsan ment. Hamar sikerült az aktiválás. De igen nagy volt az érdeklõdés 14 és 7 MHz en is.
Felváltva rádióztunk, hogy mindenkinek meg legyen a lehetõsége a pont osztogatásra. Sajnos elég nagy zavar van az RH sávokban a tetõn.
Ki játszottuk magunkat, és mivel nem csak a horgász botjainkat akarták megcsodálni, hanem néhány apróság a csúszdát is használta volna, sietve lebontottunk és indultunk a Galya-tetõ felé.
Egy helyen félre kellett állni, mert a csodálatos kilátás miatt egyszerûen nem mehettünk tovább.
Csodálatos kilátás volt Parádsasvár felé.
Galya-tetõn sokkal hidegebb volt. Látszik az ereszen, hogy itt még messze a strand szezon.
Ide már nem vittünk URH antennát, csak a kézi rádiókat. A fák közûl úgy is nehéz lett volna kilõni.
A kilátó tövében, egy padra települtünk. Sajnos itt volt érezhetõ jobban, hogy otthon felejtettem a dipól kikötõket. Az egyik szárát egy sátorcövekkel a hóba szúrtuk, a másikat egy mûszerzsinórral sikerült kikötnöm egy tuskóhoz.
A tervezett CW aktiválás technikai gondok miatt nem sikerült, de nem voltunk elkeseredve. Majd legközelebb!
Hamar sikerült az aktiválás, és megcsináltam az elsõ külföldi QSO-t 145 FM-ben. A szomszédból OM8AAF másod operátora hívott. A hideg szél miatt hamar befejeztük az aktiválást.

Nagyszerû napot töltöttem a hegyen, és egy újabb személyes ismeretséggel lettem gazdagabb. Köszönet mindenkinek a segítségért. Legközelebb megint ott leszünk ........ !