Kõ-orra HA/KD-024

Ajánlott turistatérkép: 4. Balaton térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HA3LV, HG3FLA

KD-024 - Kő-orra (Lesenceistvánd, 406 m ASL); QRA: JN86PU97, 1 pont

HA4BF Ferinek köszönhetõen a múlt év õszén értesültem a SOTA mozgalomról. Mikor elmondta, hogy mit takar e kifejezés, rögtön rákattantam a témára és utána néztem a neten. Roppant mód megtetszett, mivel amúgy is sokat szoktunk kitelepülni. Elhatároztam,hogy összeszedem a még hiányzó eszközöket, és ha az idõ kicsit jobbra fordul elkezdem. A választás a Kõ-orra nevû csúcsra esett, ami 55 Km-re van a QTH-nktól. Elötte nap csináltam neki egy kis hírverést a sotawatch.org-on keresztül, és másnap a családommal elindultunk "hegyet mászni".

Útban fölfelé találtunk rá a Máté-kútra, amibõl finom friss víz csordogált.
Végig a kék jelzést követtük, de a hátizsákom egyre nehezebbnek bizonyult...
Egy órás séta után elértük a csúcskövet, melynek északi oldalán legalább 10 m mély szakadék tátong. Mivel a hely a dipóloknak túl szûk volt, így a mellette lévõ tisztáson rendezkedtünk be.
Minden luxust mellõzõ QTH-m... Legközelebb majd okosabb leszek.
Az akku kimerülése után megsütöttük a szalonnát, aztán menekültünk le a hegyrõl a közelgõ esõ elõl.
Gyors antenna bontás és pakolás.
Ilyen volt a kilátás a QTH-nkról.
Útban lefelé még búcsút vettünk "kedves barátunktól" aki egy módosabb pince elött ücsörgött.
Aztán egy utolsó fotó, és indultunk vissza Marcaliba.

Mindenkinek ajánlom ezt a kis romantikus helyet, mely nagyon könnyen megközelíthetõ, végig a kék jelzést követve. Az utolsó 6-700 méter viszont elég húzós. Sajnos a közelben elrejtett geoládát nem sikerült megtalálni GPS hiányában, ami nem hagyja nyugodni kis családomat. Lehet, hogy vissza kell mennünk..? AZ akku 3 órát bírt ki, ez alatt 65 QSO-t naplóztam 7 és 14 MHz-n 5W mellett. Volt egy DX QSO is N1EU-val, ami nagy meglepetést okozott számomra.