Köves-tetõ ND-003

Ajánlott turistatérkép: 4. Balaton térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HA3LV, HG3FLA

ND-003 - Köves-tető (Vállus, 445 m ASL); QRA: JN86PT96, 1 pont, HAFF-010

Gyönyörû idõben indultunk neki újabb célpontunk, a Köves-tetõ meghódításának. Most nem a legrövidebb útat választottuk, hanem hosszú séta volt a cél gyönyörû környezetben.Ennek megfelelõen Vállus község határában a temetõ mellett hagytuk az autónkat, és onnét indultunk neki déli irányba a Keszthelyi-hegység legromantikusabb szurdok völgyén, a Szent Miklós völgyön keresztül. Végig a Z+ jelzést követtük, és célba is értünk.

A falu határában ez a tábla köszönti a vándort.
Az elsõ párszáz méter megtétele után már nagy meglepetés várt bennünket,útunkba került a "vadlány-lik"-a. Azt tudtam, hogy van neki, de, hogy ekkora... Legalább 3 m-es!
A völgy oldala szinte mindenütt terítve volt medvehagymával. Egy garantáltan jó recept hozzá: 2 dl. olivaolaj, egész bors, 5-10 medvehagyma levél, bazsalikom, oregano. Néhány napig érlelni...
Hihetetlen méretû sziklaalakzatok mellett haladtunk el.
4-5 Km séta, vagy eröltetett menet után végre elértük a Szent Miklós forrást. Kis családom azt hitte sosem érünk oda... Az tény, hogy megtalálása legalább olyan jelentõségü volt, mint mikor a sivatagban a karaván eléri a következõ oázist. Szóval jól teleszívtunk magunkat finom forrásvizzel az út további szakaszára, és indultunk tovább, de már jelzés nélküli úton.
Remélhetõen már csak egy km és elérjük célunkat.
Így lett, de a csúcskövet hosszu percekig keresgéltük a "dzsindzsásban". Megközelítése szinte lehetetlen volt komolyabb sérülések nélkül. Tüskés inda borítja az egész környéket.
Így néz ki közelrõl! De ha akarom akkor kettõ is van belõle egymás mellett.
A forrás víze eddig futotta, de aztán gyorsan "tábort vertünk" egy kidölt fa törzsén, a csúcskõtõl kb. 10 m-re.
A beígért idõponthoz képest ugyan 46 perces késéssel, de megszólalt az állomás. Az erõmbõl 42 QSO-ra futotta, és nagyon zavart az SP-DX verseny. Magyar QSO-k: HA3HP, HA3FZ, HA6IAY. Hiába, nem szeretek URH-zni, pedig a rádió megy 2m-en.
Bontás...
Kajálás, és indulás tovább.
Meglátogattuk a szomszédságban lévõ Görbe-tetõt is.
Majd leróttuk kegyeletünket a közelben lévõ Kutyasiroknál.
Gyakran kidõlt fák akadályoztak bennünket...
Szerencsére ezt az átjárót azért nem nekünk kellett kirobbantani a sziklából.
Kissé megrogyva, de visszaérkeztünk késõ délutánra a kiindulási pontunkra.

Eddigi túránk leghosszabbika volt, nagyon elfáradtunk, másnap a lépcsõházban furcsán közlekedtünk, de az élmény amiben részünk volt mindent fáradalmat felejtet. Köszönöm a QSO-kat, és külön köszönet HA3HP Tibor barátomnak a 2,4 GHz-es összeköttetésért. Hi...