"Vizeshatos"

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA6OY, HA6QR

EM-034 - Pécs-kő (Salgótarján, 542 m ASL); QRA: JN98WC04, 2 pont
  EM-028 - Somlyó (Salgótarján, 584 m ASL); QRA: JN98WB18, 2 pont

Nem az óra, hanem az esõ ébresztett

Az elõzõ nap eltervezett 9 órás indulás nem látszott bölcs ötletnek. Tologattuk az idõpontot, miközben legalább 3 internetes oldal mûhold képein láthattuk, ugyanazt az örvénylõ felhõmozgást, ami nem akart tágítani a kiszemelt két hegy környékérõl. Végül megszületett a döntés: indulunk. HA6QR gyulával már régebben terveztünk egy ilyen akciót, akkor a munka, ami nagyobb úr, mint az esõ, meghiúsította a tervet. Mostanra esett, hogy megígértem az unokámnak is a lehetõséget a hegymászásra. Az oviban mindenki tudta: hétfõn megyünk az „Everestre”.
2VR Gyula beszámolójára támaszkodva indult a csapat a kb. egy kilométeres gyalogtúrának amit a parkoló autótól kellett megtenni.
A lányoknak gyorsan elfogyott a motivációja, miután az esõben a ládakeresés közben minden száraz holmiuk elfogyott. Ilyenkor jól jön a januárról a kesztyûtartóban felejtett zoknipótló.
A technika szerencsére nem kapott több vízcseppet, mint amit még eltûrt. A 2x20 méter huzal, csak némi leleményességgel fért ki a szikla felett, de a 7MHz-es része még tûrhetõ magasságba került. Jól jöttek az állomások. A nap végül kisütött, itt összecsomagoltunk és lecsúszkáltunk az autóhoz.
Hazaküldtük a családot és átsétáltunk az EM-028 Somlyóra.A gyalogösvényt nem rég tisztították, kellemes 25-30 perces gyaloglás után elértük a Somlyó csúcsának közelébe. Valamivel elõtte találtunk egy lehetséges helyet az RH antennának. Itt már szépen ki tudtuk feszíteni. Szerettük volna a 80 métert favorizálni, mivel már este 7-kor "illik itt is terjedni". Ameddig be nem írtak, nem mutatkozott irántunk valami nagy érdeklõdés, de utána szépen benaplóztuk azt a tizen...tizen... Qso-t CW-n Köszönjük, hogy figyeltetek.
Még valamiben különleges volt ez a nap; minden lehetséges csatornát végig próbálgattam mindkét hegyen, de egy, azaz egy qso-t sem csináltam 2 méteren. Nincs kép

Ez volt az elsõ, hogy kulturált ösvényeken gyalogoltunk, köszönet a terület fenntartóinak. Az unokámat még este 10-kor is nehéz volt takarékra csavarni, annyi élménnyel tért haza. Az idõjárás ellenére, nagyon kellemes nap van mögöttünk. Ide még jó idõben visszajövünk.