DD szûzek

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG4UK†, Andi

DD-013 - Hollófészek (Bakóca, 358 m ASL); QRA: JN86XE93, 1 pont
  DD-010 - Fekete-hegy (Villánykövesd, 341 m ASL); QRA: JN95EU89, 1 pont

Íme némi útleírás a két, eddig még nem aktivált csúcsról, amit persze már aktiváltam 8-)

Hollófészek

Hollófészek Pécstõl/Komlótól olyan 60-80km-re, nyugatra fekszik. Megközelíthetõ Bakóca, vagy Alsókövesd felõl. Mi ez utóbbit választottuk.
Alsókövesd elõtt, balra aszfalt út vezet fel a hegyek közé. Ez egészen felkanyarog a Nagymátéi vadászházhoz.
Itt letettük a kocsit, bár a 4 sávos földúton akár közvetlen a csúcshoz is el lehet menni.
A gyaloglás/kocsizás is alkalmas olyan 1,7km-es út a vaddisznó kert mellett vezet el. Gondolom gyakran kiosonnak az állatok, mert balra, az út mellett levõ kukoricás többféle magasságú villanypásztorral van biztosítva.
Aztán jól meg is akarják ijeszteni az embert, így mindenféle riogatásos táblák is ki vannak helyezve.
Persze, maga a csúcshoz vezetõ út is tökéletesen táblázott.
Egészen, közvetlen a csúcsig
A táblát követve, balra letérve szinte új, tökéletesen kiépített pihenõhöz érünk. A csúcskõ a pad mögül kandikál ki.
Kilátás semmi, de RH-ra ideális a hely. Kényelmesen lehet települni, QSO-zni.
Aztán íme egy kép a jópofa útjelzésrõl.
Ha nem térünk le a csúcs felé balra, tovább haladva, késõbb balra fordulva az úton Bakocára jutunk.
Összességében gyönyörûen kiépített, kulturált, de laza kis hely.

Fekete-hegy

Ide Villány felöl mentünk, mert Palkonyát -családi vonatkozás miatt- mindenképpen meg akartuk nézni. Habár Harkány/Siklós felöl hasonlóan a fõútat használhattuk volna.
Villány után, kb. a szoborpark vonalában, még a Szársomlyó (DD-008) elõtt, jobbra tértünk le a szõlõ ültetvények felé.
Vmi EU pénzekbõl, a talajeróziót megakadályozandó, kibetonozott vályú-utak szövik be a hegyoldalt a szõlõk között. Ezekben haladva a legmagasabb pontot céloztuk meg.
A kilátás gyönyörû balra...
és jobbra is!
A friss telepítésen átvágva megcéloztuk a hegyet, magát. Egészen a vadász állásig könnyen járható az út.
Aztán meg nem.
A turistautak.hu nem jelez még ösvényt sem, habár elõfordult már, hogy hasonló elõzmények után gyönyörûen járható utat találtunk...
Na itt ilyen nem volt. Többszöri fel-le mászkálás után csak egy helyet találtunk, ahol a drótszerû vegetáció kicsit ritkásabbnak tûnt. Ez balra, kb. 50-60m-re található a vadász állástól, az erdõsáv összezáródása elõtt még.
Itt behatoltunk.
Sûrû, bozótos alacsony erdõben kellett elõre verekedni magunkat. Innen még olyan 1 km. a csúcs.
Kûzdöttünk, kûzdöttünk.
Miután egy mederszerûségen átlibbentünk, már éppen a 25m-es szabályt kezdtem áldani, mikoris valami világosabb rész derengett át a bozótoson.
Tovább gyötrõdve egy lankás tisztásszerûre értünk. Itt már jól lehetett haladni.
Néhány méter után egy kb. 10x10 méteres kerítéssel körbevett valami található. Nincs benne semmi extra csak ugyanolyan növények, mint körülötte. A céljára igazából nem jöttem rá.
Viszont innen van kilátás Villány irányába, ami nem egy hátrány.
A gradiens módszer szerint tovább haladva, kb. olyan 4-500 méter után megérkeztünk a GPS szerinti csúcsra. Rövid keresgélés után meglett a csúcskõ is.
URH-ra alkalmatlan a hely, viszont dipolt lehet húzni.
A viszonylag késõi idõpont ellenére gyorsan ment az aktiválás.
Visszafelé a gps segítségével visszataláltunk a vadászleshez, ahonnan gyorsan leértünk a kocsihoz.
Cuccolás közben meglátogatott minket egy poszméh, vagy mi.

Sok sikert a további aktiválásokhoz!