Nosztalgia-túra a Prédikálószékre

Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ, HA1AQ

KM-007 - Prédikálószék (Pilis, 640 m ASL); QRA: JN97LR07, 4 pont, HAFF-004

HA1AQ Zoli fia (Balázs) kezdeményezte a mostani lábmozgatást. Valahova el akart menni sétálni. Természetesen egy ilyen felkérésre egy jóérzésű természetbarát nem mond nemet, hanem kitalál egy szép útvonalat. Én is így tettem. Egy szívemnek kedves régen járt útvonalat poroltam le.

Autóval összeszedtük egymást, Szentendrére az autóbuszállomásra (= HÉV végállomás) hajtottunk, majd onnan Pilisszentlászlóra buszoztunk. Lustaság fél egészség, a végállomás előtti megállónál szálltunk le, hogy itt se kelljen felfelé gyalogolni. És indult a túra. Vége Dömös buszmegálló lett, ahonnan visszautaztunk Szentendrére.
Csoportkép a Tüskés hegyen. Ez is egy nyugalmat árasztó hegycsúcs. Szeretek itt is megállni.
Vadmálna vagy mások által szedernek hívott finomság az évente esedékes második érése. Nem tudtam megállni. A vadálló köveknél pedig somfa aszalódott termése várt.
Csoportkép a feltáblázott kőnél.
Prédikálószék - kilátás. Ezért érdemes családi kirándulást szervezni ide.
És a várva várt pillanat: HA1AQ Zoli 10 év után ismét mikrofont fog a kezében. Nem tudott ellenállni. :)
Lefelé a Vadálló kövek felé vettük az irányt.
És másztunk lefelé a sziklákon. Aki nem ismerné ezt az útvonalat: a kép jobb felső része felé látható sziklás vonulat a turistaút folytatása. :)
A cél már látszik: Dömös és a Duna.
A völgybe a kápolnánál ér le az út, ahol az elmúlt évek áradásai után elpusztult forrást és környékét 2008-ban a Táltos iskola nagyon gyönyörűen kiépítette. Lásd még: http://www.taltos7.hu/szent_helyek_3496.html (DÖMÖS - RÁM VÖLGY)
Dömös utcakép - gyaloglunk a buszmegállóhoz.

Nagyon szépre sikerült a kirándulás, a 2 méter is hozta a formáját. Továbbá remélem újabb embereket csábítottam vissza a rádiózás örömeibe: HA1AQ Zoli ismét mikrofont ragadott, a fia, Balázs lefelé azt mondta, legközelebb ő is ki akarja próbálni a rádióforgalmazást.