Bakonyi túrák folytatása

KD-006 - Kab-hegy (Bakony, 596 m ASL); QRA: JN87TB81, 2 pont

Érintett COTA várak:
  - ; QRA:

Eredetileg két csúcsot terveztem erre a napra, de az óraátállítás miatt korábban - most ismét az egyik fiammal együtt - tudtunk indulni, s végül is 3 SOTA csúcs lett, plusz egy vár és egy kilátó. Ez utóbbi kettõ rádió nélkül.

Szentgálról aszfalt út halad végig a dombok mellett. Ezt követtük mintegy 4 km hosszan, majd toronyiránt felmentünk a kívánt "SOTA dombra". A hely kiválasztása az egymást követõ dombok közül sem egyszerû, de a csúcskõ nélküli csúcs - oszlop - megtalálása szerintem GPS nélkül lehetetlen. (Turistajelzés nincs, kilátás nincs. Számos - erdészek, vadászok által (gk-val is) használt - út vezet fel a dombokra, de hogy melyik visz legközelebb a csúcshoz azt nem lehet tudni.)
Az erdõ egyébként viszonylag ritka, nem számítva a szúrós szederbozótokat jól járható, antennát kényelmesen ki lehetett húzni. (K-Ny-i irány)
Mivel több csúcsot terveztem be, ezért ide cipeltem fel a 17 Ah-s aksit. (Meggürcöltem vele, hi.)
A reggel még kicsit csípõs idõ volt, de azért 40m-en 40 perc alatt 51 qso-t össze lehetett kalapálni, köztük 6 HA, benne egy S2S. Külön köszönöm Gyuszinak, HA2VR/P a hívást. (Ezen a csúcson eddig csak Õ járt.)
Szentgál egyik végébõl átkocsikáztunk a másikba: a falutól keletre lévõ csúcs meghódítása után irány a nyugatra lévõ! Turistajelzés itt sem volt: a falu szélétõl viszonylag kényelmes - nem meredek, de sáros - utakon megközelítettük a hegyet, majd onnan irány fel. Ez a rész már többször, több helyen is "levegõhiányos" volt.
Kellemes tisztás volt fenn. Könnyen lehetett antennát állítani. (Itt ÉK-DNy irányban.) Látogatót is kaptunk: egy motocrossos srác ezt a hegyet szúrta ki magának edzésként. (Nem cserélnék vele, hi.)
A terjedés és a chaserek aktivitása itt is jó volt: 40 perc alatt 52 qso jött össze 40m-en, köztük 4 HA. Próbálkoztam 10m-ren is CW-vel: nem sok sikerrel. 2m-en ismét csak a HA5KDR ifi kollektívája volt aktív.
Kab-hegyen a csúcskõ a TV-torony kettõs kerítése mögött található.
Amikor felértünk a csúcsra, kellemetlen meglepetés fogadott bennünket. Tavaly még a kilátó mellõl versenyeztem, most pedig már csak a hûlt helyét - beton talpazatát - találtuk.
Egy helyi katasztrófa-védelmis szerint - aki egyébként Szentgálról kerékpárral jött föl - a kilátót kb. egy hónapja bontották el, mert a szerkezet meggyengült. (A képen a lebontott elemek. Állítólag a fa mennyisége napról napra csökken.)
Így a qth-t az épület mellett - csúcskõvel szemben - rendeztem be. (Igen kényelmesre. Valahogy mindig jobban esik, ha padon ülök és nem a földön vagy egy kövön, hi.) Fél óra latt 42 qso termett 7 MHz-en, köztük 5 HA, benne egy S2S, Zoli, HA3HK/p (TNX). A hétvégén csak összejött egyszer, hogy "a csõ két végébe egyidõben néztünk bele", hi. 2 m-en a változatosság kedvéért ismét egy qso HG3FUD, Dombóvárról. (TNX)
Úton visszafelé még felmentünk Bándon a helyi dombra éz megnéztük az Essegvár romjait, majd Veszprém mellett a csatár-hegyi kilátót. Rádiót már nem vittem magammal, viszont mindkét helyrõl jó kilátás nyílik a környékre. Az utóbbiról teljes Veszprémre. Sõt, itt még piknikelni is lehet.

Sikeres kirándulás volt. A vasárnapi szép idõ miatt még kellemes is. Köszönöm az összeköttetéseket mind RH-n, illetve URH-n. Fogyatkoznak a csúcsok a (déli) Bakonyban, de azért még vagy kétszer vissza kell térnem, hi.