Hétmérföldes csizmában "EM-földön" 2/3. rész.

Borbély Zoltán, HA3HK - 2009-10-24
Ajánlott turistatérkép: 14. Mátra térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HA6IAY, HG3FLA

EM-080 - Szár-hegy (Kékestető, 743 m ASL); QRA: KN07AU79, 6 pont, HAFF-031
  EM-015 - Szederjes-tető (Recsk, 674 m ASL); QRA: KN07BV33, 4 pont, HAFF-031
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont
  EM-001 - Kékes (Mátra, 1011 m ASL); QRA: KN07AU19, 10 pont, HAFF-031

Szombaton reggel korai ébresztõ és reggeli után újra nyakunkba vettük a Mátrát.Most már hármasban indultunk neki a hosszú útnak.Közelebbi célunk Recsk volt, ahol az autót hagytuk.

Az emlékmûnél egy mécses elhelyezésével leróttuk kegyeletünket, és a már jól kitaposott "K+" jelzésen indultunk a Domoszlói-kapu felé.
Majd útunkat a "K" jelzésen folytattuk. Egy jó minõségû erdészeti úton.
Hagyományos navigációs eszközeink, és ami nem látszik Tamás GPS-e voltak a segítségünkre.
Mikor éppen nem volt párás a levegõ, ilyen panoráma tárult elénk.
Gyorsan berendezkedtünk, és szimultánban rádióztunk. 7 MHz-en 35 QSO jött össze. Magyar állomások: HA3HF, HA3HP, HA5CW, HA5TI. Köszönöm.
A hegyrõl szinte toronyiránt keletnek "legurultunk" a hegyrõl egészen az erdészeti útig amelyiken jöttünk, és visszamentünk a "Ko" jelzésig, ahol megkezdtük az emelkedést a Szederjes-tetõre.
Ilyen volt a kilátás útban fölfelé.Közben fogyott az ásványvíz és az energiaital rendesen...
Kissé megviselten, de megérkeztünk.
Fönt a csúcson nem semmi forgalom volt. Tamásnak volt is nézõközönsége rendesen.
CQ CQ CQ SOTA DE HA6IAY/P
DE HA3HK/P SOTA REF. HA/EM-015 QRZ? 45 RH QSO született, ebbõl hazai:HA7UL, HA5TI, HA3HP.
Valahol útban visszafelé a RECSKI TÁBOR parkolójához. Eléggé "szakadt" állapotban értünk vissza sötétedés elött nem sokkal. Rendeztük sorainkat, aztán indulás Galya-tetõre!
HA1DTQ Gábor ugyan már az osztrák alpokban megedzett rendesen, de nehezen viseltem azt a mérhetetlen sok szerpentint ami várt rám a sötétben oda-vissza. Hiába a Balatonnál ilyenek nincsenek... Mire felértünk besötétedett teljesen. Így a kép mottója stílszerûen: Galya-tetõ by night. Nem kis nehézség árán összeraktuk a cuccot, aztán jöttek a megszokott állomások. Ekkor már a terjedés érezhetõen romlott.Eredmény 30 QSO, hazai: HA7UL, HA5CW. Bontás, pakolás és indultunk Kékes-tetõre.
Nincs tovább! HG3FLA a csúcson.
Kékes-tetõ by night. Itt már rettenetes nehézségbe került azt a mindössze 7 QSO-t összehozni 7 MHz-en CW-ben. Hihetetlen interferenciát tapasztaltam a teljes sávban, no meg javában zajlott a CQ-WW-Contest SSB fordulója. Magyar QSO-t sajnos nem is tudtam már csinálni.
Nincs kép

Munkánk befejeztével még vissza kellett mennünk Egercsehibe, ahova meglehetõsen késõn, és fáradtan érkeztünk vissza. Viszont kárpótolt bennünket Tamás barátunk édesanyjának a fõztje, és az egri bor is fogyott rendesen. Hiába, ki voltunk száradva elvégre. Folyt.köv.