"KM-földön" karácsonykor 2. nap

KM-002 - Pilis tető (Pilis, 756 m ASL); QRA: JN97KQ45, 6 pont, HAFF-004
  KM-005 - Dobogó-kő (Pilis, 700 m ASL); QRA: JN97KR72, 6 pont, HAFF-004
  KM-019 - János-hegy (Budapest, 527 m ASL); QRA: JN97LM54, 2 pont, HAFF-015

Miután kivendégeskedtük magunkat, szombaton reggel indultunk tovább a Pilisbe. Éjszaka ugyan a frász jött rám, mert esett az esõ, de reggelre nyoma sem volt, és 8 órakor már sütött a nap. Tehát lóra!

Piliscsaba határában "Push the pedal to the metal". Elõször azt hittük, hogy rosszul látunk, ugyanis megpillantottuk az Üvegtigrist. Persze, hogy megálltunk néhány fénykép erejéig. Felidéztük a film kulcs mozzanatait, jókat nevettünk, és indultunk tovább.
Pilisszántó közelében már szépen látszott az elsõ csúcs (Pilis-tetõ).
A kõfejtõnél megnéztük a látnivalókat: Pilis kapuját,
Vass Albert író emléktábláját,
a volt kõfejtõk és mészégetõk emlékhelyét,
a Pilis keresztjét,
aztán a kápolna mögött toronyiránt nekiindultunk a hegynek. Ezt az útvonalat nem ajánlom senkinek! Egyáltalán nem volt veszélytelen, de nagy élmény volt, mivel folyamatosan gyönyörködhettünk a lenyûgözõ panorámában, persze mikor éppen nem szédültünk a látványtól. Viszont a zergéket hiányoltam a hegyoldalról, jut eszembe...
Kalandos utunk egy csöppet meredek volt, ezért sûrûn pihentünk. Persze az én hülye ötletem volt, hogy arra menjünk, mert rövidebb. Hi...
Addig mentünk négykézláb, míg jobbról be nem jött a "Z-" jelzés. Minden normális embernek erre kellene jönnie már a faluból.
Ez az út volt a "megváltás".
Még egy kis kerítésmászás, aztán lassan felérünk.
A tetõre felérve a szokásos "vihar utáni" állapotok fogadtak bennünket...
Az egyik "bunker" mellett gyorsan tanyát ütöttünk, és hadd szóljon. Az idõ rövidsége miatt csak 35 QSO-ra futotta. Magyar állomás RH-n: HA5CW Jóska. URH-n: HA5JS Sanyi, HA5CBM Miklós, HA7PC Karcsi, HA5CQZ Zoli.
Lefelé már jelzett úton mentünk, így könnyebb dolgunk volt. Az autóhoz érve mellék szegõdött egy "jólfésült" kutyus.
Rövid autózással áttelepültünk Dobogókõre.
Még néhány fényképre futotta az akkuk erejébõl, aztán szépen kibuktak mint a telefonjaink... A képen: Apa és fia a csúcskövön.
Anya és fia Dunakanyarral a háttérben.
És az utolsó kép: Balázs rögzíti a dipól egyik végét. Ahogy az idõ fogyott, egyre kevesebb QSO-ra volt lehetõség. Innét 18-ra futotta. Hazai állomások: HA5CW Jóska, HA5KDR Miklós, HA7SZA Mihály.
Gyors pakolás után mentünk tovább a János-hegyre, de itt már besötétedtünk. Eredmény: 10 QSO, de ebbõl 5 hazai. HA5CW Jóska 2x, HA5MA Laci, HA5UA Laci, HA5CQZ Zoli.

Nagyon klassz és eredményes két napot tudhatunk magunk mögött. Gyönyörû idõben sok szép helyen jártunk ismét, és az utolsó "terra incognita"-t is sikerült meghódítanunk. Kezdem úgy érezni, hogy: Kétfajta rádióamatõr van igazán. Az egyik aki már SOTA-zik, a másik meg aki még nem kezdte el. De ha nem teszi, nem is tudja mit veszt...