Dobogó-kõ és Pilis tetõ

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

KM-005 - Dobogó-kő (Pilis, 700 m ASL); QRA: JN97KR72, 6 pont, HAFF-004
  KM-002 - Pilis tető (Pilis, 756 m ASL); QRA: JN97KQ45, 6 pont, HAFF-004

Az ünnepek elmúltával már bizsergést éreztünk a lábunkban és a felszedett plusz súly is aggodalommal töltött el bennünket, ideje volt hát útra kelni egy kis mozgáshoz és persze rádiózáshoz.

Elõzetesen több csúcs is felmerült, persze a bónusz pontok kedvéért a magasabbak közül, de igazi nagy csúcsot (pl. Csóványos) HA4FY János mozgásszervi problémái miatt nem mertünk bevállalni. Az Õ verziója szerint otthon esett el dobozcipelés közben, szerintem a "Taknyos varnyú"-ból vagy más mûintézménybõl tartott hazafelé (esetleg kerékpározott) és közben érhette a baleset. Az igazságot talán sose tudjuk meg. Lényeg az, hogy fájt a válla, szerencsére menni azért tudott. Szóval kinéztük a Dobogó-kõt és a Pilis tetõt.
Mivel elég sokat kellet odáig autókázni, ez okozta azt, hogy mégis két csúcsot terveztünk. Mikor megérkeztünk a Két Bükkfa nyeregbe kissé csodálkoztunk, hogy azért itt még van hó is, de a fagyálló betöltése után megindultunk a zöld+ jelzésen felfelé.
Aztán mivel ez az út a igen nehezen volt járható (jeges volt) hamar rátértünk a mûútra és ezen mentünk fel.
Amikor felértünk gyorsan körülnéztünk megfelelõ kitelepülési helyet keresve. Mivel a Matyi büfé zárva volt, más környék után néztünk, így mentünk aztán a kilátóhoz.
Volt amikor sütött a nap, de leginkább borult volt. A RH antenna valamelyik csatlakozója nem volt az igazi, ezért 4FY kopogását folyamatosan hallottam URH-n és Õ sem kapott kiváló értékeket a visszaigazolások során, és nekem is csak éppen meglett a szükséges négy QSO.
Ezek után inkább szedtük a sátorfát (ill. antennaárbócot) és indultunk a kék sáv és piros kör jelzésen lefelé. Itt megkerestük az útba esõ geoládát, majd a mûúton átkelve folytattuk utunkat a Pilis felé elõbb a sárga+ jelzésen, majd a GPS által mutatott jelzés nélküli ösvényeken. Elég meredek volt, többször is szusszantunk egy kicsit.
A Pilis tetõn nagyon szép idõnk volt.
Az itteni kitelepülés sikeresebb volt, és nekem rekordszámú 19 QSO-t hozott, köszönhetõen a jó terjedésnek és az amatõrtársak pozitív hozzáállásának. Itt sok szép fényképet is sikerült készíteni, végig sütött a nap.
Na még egy kép, csak azért, hogy látszódjon, hogy tényleg én is ott voltam, meg ha a János már egyszer legfényképezett akkor felteszem ezt is.

Mire lebontottunk már éppen kezdett a nap lemenni és a hõmérséklet is gyorsan sûllyedt. Vissza a Két Bükkfa- nyerghez itt is a mûutat választottuk (más lehetõség nem is nagyon volt). Mire leértünk az autóhoz éppen besötétedett, és még hosszu út várt ránk, de szerencsésen hazaértünk. Köszönet az amatõrtársaknak (és itt hoszzú sor következne), akik a pénteki napon segítettek aktiválni a csúcsokat. Akikkel beszéltünk, tudják, hogy róluk van szó. Külön köszönet HG4UK-nak, aki küldött egy spot-ot rólunk.