Téli formába hozó túra a Prédikálószékre

Ludvig Ottó, HA5OT - 2010-02-14
Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5OT, HG4UK†

KM-007 - Prédikálószék (Pilis, 640 m ASL); QRA: JN97LR07, 4 pont, HAFF-004

A tél nem kényeztetett el bennünket túlzottan, így kapóra jött, hogy végre az idõjósok szép napsütést ígértek erre a napra, ezért elhatároztuk Zsolttal, hogy útra kelünk. Mint utóbb kiderült, Zsolt egy kicsit reménykedett benne, hogy szokásomhoz híven az utolsó pillanatban bedobom a törölközõt, és maradthatunk otthon punnyadni, de én meg szerettem volna bebizonyítani, hogy igenis lehet rám számítani, úgyhogy a megbeszéltek szerint, viszonylag korán találkoztunk.

Zsolt már járt fönt régebben a Prédikálószéken, így nem Dobogókõrõl, és nem is Dömös felõl támadtunk, hanem a Szentendrét Lepencével összekötö úton, Pilisszentlászló után 5km-rel, a Királykunyhói vadászháznál parkoltunk le, hogy az erdészeti úton jussunk föl a csúcsra egy kellemes 5km-es sétával.
Az erdészeti út rögtön az elején sorompóval le volt zárva, mellette a tábla mutatta, hogy jó helyen járunk: Királykunyhói vadászház.
A nap hét ágra sütött, az utat is alaposan letaposták az erdészet jármûvei...
...így vidáman trappoltunk fölfele.
Persze, ha alaposabban elgondolkodunk a padra rakódott hómennyiség látványán, talán más programot választunk.
De a szikrázó napsütés...
... és a gyönyörû táj könnyelmûségre csábított minket.
A rét után egy kicsit süppedõsebb lett az út...
... így kezdett melegünk lenni, és meg-megálltunk kicsit szusszanni.
Ahogy haladtunk egyre feljebb, úgy tûnt el a kitaposott út, és vastagodott a hó.
Helyenként teljesen beterítette hóval az utat az elõzõ napi szélvihar.
Kezdtünk eléggé elfáradni, de nem csak a kaptatótól, hanem a látványtól is elakadt a lélegzetünk.
A tervezetthez képest jókora késéssel értük ez az utolsó szakaszt, ahol az erdei út találkozik a piros háromszög jelzésû úttal. Hogy le ne maradjunk a többi aktivátorról, felszereltem a hátizsákomra az 5/8 lambdás antannát, amivel menet közben is lehet QSO-zgatni.
Épp idõben kapcsoltam be a rádiót, mert többen is vártak már ránk, HA7ARN pedig a Bajtemetésen épp az állomás bontását fontolgatta.
Magasabb sebességi fokozatba kapcsoltunk, bár 600m-en bizony még elég komolyan gondolta a dolgot a tél, és ez nem könnyítette meg az elõrejutást.
Végül csak felértünk.
Nem ástuk ki a csúcskövet, hogy biztosak legyünk benne, hogy jó helyen járunk. Ezúttal hittünk a GPS-nek.
Ahogy a nap ment lefelé, a tájra pára ült, így szinte semmit se láttunk a Prédikálószék legendás kilátásából.
Gyorsan telepítettük az állomást. Sajnos egy koax hiba miatt az X-200-as vetrikált hiába cipeltem fel, de az 5/8-os pálca az FT-817-tel pont elegendõnek bizonyult az aktiváláshoz.
Zsolttal felváltva csináltuk az összeköttetéseket 2m-en, hogy mindkettõnknek biztosan sikerüljön az aktiválás. Kár, hogy nem értünk föl hamarabb, mert így a nagy éterbeli pezsgésrõl kissé lemaradtunk, és rövidhullámra se tudtunk antennát állítani

Egy kicsit keményre sikeredett ez a túra a sok lustulás után. Túl sok összeköttetést nem naplóztunk, de szinte csupa "hegyi emberrel" beszéltünk: HA5KDR Miki a Gerecsérõl, HA7ARN János Bajtemetésrõl, HA5CQZ Zoli Nagykevélyrõl, HA2NON Norbi valahonnan a Gerecse oldalából útközben, HG5CUT Tibi a Hármashatárhegyrõl; HA9MCQ Pisti útközben az M5-ösön, továbbá HA2VR Gyuszi, és HA5OGR Lajos. Köszönet mindenkinek, hogy figyelt, és várt ránk.