Írott-kõ és Ság-hegy

Tóth Gábor, HA4GGQ - 2010-02-21
Ajánlott turistatérkép: 13. Kőszegi hegység térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

ND-001 - Irott-kő (Kőszeg (OE/BL-001), 882 m ASL); QRA: JN87FI24, 8 pont, HAFF-026
  ND-011 - Ság-hegy (Celldömölk, 279 m ASL); QRA: JN87NF35, 1 pont, HAFF-037

Erre a hétvédére jó távoli csúcsot választott ki HA4FY János, a régóta tervezett Írott-kõ-t, és visszafelé jövet egy könnyebb hegyet, a Ság-hegyet.

Szokás szerint korán reggel (6-kor) indultunk kocsival, és hogy spóroljunk a szinttel, úgy gondoltuk, hogy felmegyünk a Hörmann-forrásig. Majdnem elértük a kitûzött célt, de az út olyan jeges volt, hogy 5-600 m-re a cél elõtt leparkoltam. Igyekeztem jól lehúzódni az út szélére, nehogy a kocsinak csúszkáljon valaki. Ez sikerült is, a jobb elsõ kerék belement az út széli árokba, a kocsi alja pedig felfeküdt a hóra. Nem volt más lehetõség, ki kellett szedni a havat a kocsi alól, és valamit a kerék alá tenni. Mivel a hólapátot nem tettem be, így szükségeszközökkel és kézzel oldottuk meg a feladatot. Amennyi idõt nyertünk azzal, hogy nem Velembõl indultunk, az el is ment a hólapátolással.
A Hörmann forrásnál próbáltuk megkeresni az itteni ládát, de nagy volt a hó, így hamar feladtuk a keresést.
Fölfelé a kék sáv jelzést választottuk, ahol követtük a tanösvény tájékoztató tábláit. Az elmúlt nagy szelek nyomán az út több mint felét bedõlt fák, leszakadt ágak nehezítették.
Aztán kisütött a nap is, ragyogó idõnk lett. A csúcs közelében található ládát sem sikerült megkeresni a nagy hó miatt.
A kilátó teteje le volt zárva, így az elsõ teraszra települtünk. URH is viszonylag jól ment, a közeli állomásokon kívül (Szombathely, Celldömölk, Sopron) sikerült mindjárt az elején a Hármashatár-hegyen települt HG0NPJ-t is meghallani és váltani vele néhány szót. A helyiek közül 1WP volta a legaktívabb, késõbb a Ság-hegyen is segítette bevadászni a közeli amatõröket. Nem nagyon URH-ra alkalmas hegy, elég alacsonyan van.
Lefelé a kék + jelzés felé mentünk, itt nem volt annyi patanyom, meg került bele némi plusz szint is, de lefelé viszonylag könnyen haladtunk. A jégpálya is felolvadt a kocsi köröl, csak az árnyékában nem a csomagtartó körül, így aztán amikor odaértünk mindjárt dobtam egy hátast, és becsúsztam félig a kocsi alá. Vicces látvány lehetett. Érdekes, hogy csak nekem nem volt kedvem nevetni.

Ettünk néhány falatot és hazafelé meglátogattuk a Ság-hegyet, itt már nem nagyon volt hó, a Geo-láda is meglett hamar. Hazafelé megállapítottuk, hogy szép volt, jó volt, de egy kicsit messze volt. Reggel Sárváron keresztül mentünk, szerencsére elkerültük a markológépes fickót.