44 pontos hétvége a Mátrában

EM-078 - Ágasvár (Mátraszenistván, 789 m ASL); QRA: JN97VW92, 6 pont, HAFF-031
  EM-009 - Óvár (Pásztó, 753 m ASL); QRA: JN97VW70, 6 pont, HAFF-031
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont

Mivel a feleségem rokon és barátnõlátogatásra vidékre utazni szándékozott, hogy ne unatkozzak megkért, hogy nem volna e kedvem a Mátrában csúcsokat aktiválni. Természetesen szivesebben csevegnék a kedves rokonokkal, de ha már ilyen szépen megkértek, nem utasithattam vissza. Pénteken busszal mentem a Mátraháza után lévõ Vörösmarty turistaházba. Miután lepakoltam elindultam a sárga négyzeten, majd a sárga jelzésen a Kékesre. Elõzõ nap kb 20cm friss hó esett, igy nekem kellett utat taposni a szûz hóban.Ez jellemzõ volt a következõ napra is. Volt egy kb 1km-es nagyon meredek szakasz, ahol a turabotom nélkül igencsak megszenvedtem volna.Bár igy is.. Fél egyre felértem a csúcsra. Ködös,szeles idõ volt.

A tv torony mellett a játszótéren települtem.Az elsõ s2s qso ha4ggq-val volt a Karancsról. Tizenegy qso-t csináltam. Összefagyott a kezem is meg a pecabot is. Miközben a botot a földhöz kocogtattam felnéztem a yagira, amely épp megszabadult az árboctól. A reflektor pont a szemem sarkába állott bele. Azóta lila folt emlékeztet arra, hogy hulló yagiba nézni nem ajánlatos. A közeli étteremben elfogyasztott rántotthús feledtette a megpróbáltatásokat.
A kék kereszten indultam tovább Mátraházára, érintve az egyik legmagasabban fakadó forrást, a Jávorost. A Kékes és Mátraháza is kihalt volt péntek lévén.
Pagoda.
Szombatra három csúcsot terveztem. Mátraszentistvánon 10 órakor tett le a busz és 15 órakor ment vissza az utolsó. Sietnem kellett, hogy a terv teljesüljön. A kék jelzésen indultam Ágasvár felé. Nyom itt sem volt. Sietve egy óra alatt értem fel Ágasvár csúcsára. Volt alkalmam szidni a gravitációt felfele menet. Fent metszõ északi szél és jégtûk estek. Hat qso 2m-en 10 perc alatt, majd számolgattam, hogy belefér-e az idõbe az Óvár. Ha most elindulok, akkor igen. Elindultam.A vár másik oldala még meredekebb. Csúszkáltam.
Kilátás az Ágasvárból.
Leértem az ágasvári menedékházhoz, ami meglepetésemre nyitva volt. Bedobtam még egy bögre teát, mert vizem már nem volt. Amugy nem szomjaztam mert útközben megettem vagy egy kiló havat. Érdeklõdtem, hogy merre célszerû felmászni az Óvárra. Azt mondták, hogy lesz valami pöttyös jelzés.
Elindultam a zöldön. Szépen ment lefele, az Óvár meg egyre magasabbnak tünt. Aztán mondtam magamban, hogy már ideje lenne felfele is menni, mert a pöttyök csak nem jönnek. Toronyiránt nekiindultam a jó mély hóban. Mire mindkét tüdõm kiköptem felértem egy magaslatra. Aszittem ez a csúcs, de csak egy sánc teteje volt. Innen még pár perc volt a vár foka. Na 15 percet adtam az aktiválásra. 10 is elég volt hat qso-ra, 5 meg a bontásra. Innen vissza, amerrõl jöttem. Ha minden jól megy elérem a buszt, ha össze nem csuklok.
Ágasvár alatt begörcsölt a lábam. Egy farakáson lepihenve 10 percet adtam a lábamnak, hogy helyrejöjjön. Bekapcsoltam a kézirádiót s21-en, hátha addig is elszórakoztat valaki. Épp adja is a riportot hg4uk Zsolt, hogy qth Em-078 Ágasvár.Ezt nem hiszem el. Na le is fixáltuk, hogy megvárjuk egymást Mátraszentistvánon és együtt megyünk Zsolt autójával Galyatetõre. Zsolt még aktivált egy darabig én meg három lábbal elvontattam magam egy óra alatt a faluig. Ott még másfél órát vártam, de Zsolt sehol. Telefon, rádió hasztalan, nincs válasz. Már a hegyimentõkre gondoltam, amikor feltünt az utca végén hálistennek. Galyatetõn temérdek autó volt, alig találtunk parkolóhelyet. Én nem tudom hova bújt az a sok ember, de valamiért nem élvezték a friss 90km/h-s hegyilevegõt. Hát a toronyba oda nem megyünk fel. Nagyon huzatos az nekünk. Én a kilátó tövében települök, ott csak 80-nal fúj. URH-ra jó az. Zsolt pár méterrel lejjebb, 30m-en próbálkozott egy kevésbé cugos padon. Na gyors voltam, mint a szél 5perc,4 qso, megvan. Ja, tolom össze a botot, reccs elhasadt. Lecsúsztam Zsolthoz megnézem mit csinál. (lásd fotó) A 10m-es botja vigyázzban áll, ellensúlyok rendben, ellenállomás is sok van, csak épp nem õt hívják. Illetve néha õt, csak a riport marad el. Átkoztuk a qrm-et és a qsb-t. Aztán csak sikerül néhányat összekalapálni, meg megfejelni egy 2m-es qso-val. (tnx ha5aq) Élmény volt a mai nap. Zsolti is hazaindult, engem meg kitett a turistaháznál.Ma épp volt benne fûtés, ugyhogy végre jót aludtam. Vasárnap nem volt kedvem aktiválni, ezért hazamentem.