(Majdnem) hetet egy csapásra

KD-017 - Somlyó (Gerecse, 448 m ASL); QRA: JN97GN36, 1 pont
  KD-028 - Zuppa-tető (Szárliget, 384 m ASL); QRA: JN97GM11, 1 pont
  KD-014 - Nagy-Csákány (Vértes, 487 m ASL); QRA: JN97FM50, 1 pont

Ennek a túrának a terve már régóta érlelõdött. Egyszer ki kellene próbálni, hány csúcsot tudunk aktiválni egy nap alatt. Hosszas számolgatás, tervezgetés után összeállt egy hétcsúcsos útvonal. Fontos tervezési szempont volt, hogy nem kezdhetünk túl korán, – a 145 Megás potenciális partnerek még alszanak – illetve, hogy az utolsó hegy olyan legyen, ahonnan szükség esetén sötétben is könnyen letalálunk. Ez lett belõle:

A Bagó-hegyre ' 7UL Ferihez hasonlóan a GSM toronytól indultunk. Mi egy kis kerülõvel, az úton mentünk, de egy kora reggeli zápor eredményeképpen a magas fûben derékig átáztunk. Rövid keresgélés után a csúcskövet is megtaláltuk. Az aktiválás kicsit álmosan indult – pedig a tervhez képest már így is késésben voltunk – így a tervezett egy óránál egy kicsit többet voltunk fent.
Lefelé találtunk egy rövidebb utat, így Feri pihenõjére is rátaláltunk, illetve egy kicsit odébb, egy magaslesrõl még némi kilátás is nyílt.
A Pes-kõre a vértestolnai mûút és a koldusszállási erdészeti út elágazásától indultunk. A beszámolók szerint jól járható út vezet a csúcs közelébe. Két évvel ezelõtt, augusztusban, egy tervezett kerékpáros aktiválást ugyan meghiúsított az utat benõtt sûrû aljnövényzet, de most viszonylag könnyen feljutottunk. Sem a rozoga csúcskõ megtalálása (ami szemmel láthatóan nem a legmagasabb ponton van), sem az aktiválás nem okozott gondot.
A Somlyóval kicsit pórul jártunk. Rosszul emlékeztem a sorompó helyére, így egy jó kilométerrel elszámítottam magam. Ez így önmagában nem különösebb gond, de az idõveszteség most nagyon nem hiányzott.
A jelzett turistaúton a feljutás nem nehéz, és a kilátás kárpótol a fáradtságért.
A Zuppa-tetõre Szárliget szélétõl indultunk. A csúcsra ugyan vezet jelzett út is, de itt már „otthon” voltunk, többször jártunk már itt, úgyhogy emlékezetbõl, jelzetlen csapásokon közelítettük meg a csúcson lévõ tépett zászlót.
Ez így nem sokkal rövidebb, de sokkal meredekebb. Viszont látszik a következõ cél, a Nagy-Csákány.
Az aktiválás is gyorsan ment.
A Nagy-Csákányra Csákányospusztáról egy jól követhetõ széles erdei úton lehet feljutni. A csúcson nincs csúcskõ, és ráadásul egy bekerített bozótos részen nincs, úgyhogy most egybõl a tavaly felfedezett kies magaslesen vertünk tanyát.
Innen legalább van némi kilátás is. Eddigre már eléggé eltelt az idõ. Az elsõ csúcs aktiválásához szükséges plusz idõ, a Somlyóra nem tervezett extra gyaloglás, a szárligeti nem tervezett sör okozta idõveszteség eddigre már jó másfél óra lett, úgyhogy még a Zuppa-tetõrõl lefelé jövet módosítottunk a terven, és úgy döntöttünk, hogy a legkevésbé útba esõ Tábor-hegyet most kihagyjuk.
A Meleg-hegyre a Nadap feletti nyeregbõl, a kék kerékpár jelzésû úton mentünk fel. A csúcson még mindig ott éktelenkednek a már legalább három éve ledõlt torony maradványai, viszont a kerítésoszlop kiválóan megtartotta az antennát. Esteledett, itt már szükség volt a szúnyogriasztóra is. Gábor tanácsa ellenére felállítottam az RH antennát is, de kár volt. Teljes erejébõl tombolt a Marconi Memorial contest, úgyhogy nem is erõlködtem, én is URH-n aktiváltam a csúcsot, ami viszonylag könnyen ment, így még világosban visszaértünk az autóhoz.

Igaz, hogy a tervezettnél egy csúccsal kevesebbet sikerült végigjárni, de mégiscsak sikeres nap volt. Nem egészen 14 óra alatt autóztunk kicsit kevesebb mint 200 km-t, gyalogoltunk kicsit több mint húszat, aktiváltunk hat csúcsot, közülük kettõt elõször. Köszönet mindenkinek, aki figyelt bennünket, de legfõképpen ’7SZA Mihálynak, aki mindegyik hegyen elsõként válaszolt a hívásra. Jó néhány tapasztalatot is gyûjtöttünk, elsõsorban a berendezés telepíthetõségének és megbízhatóságának jobbításával kapcsolatban. És bár az ilyen ámokfutásból nem kívánunk rendszert csinálni, jövõre azért - valószínûleg más csúcsokkal – megint megpróbáljuk.