Éjszaka a Pilisben

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ, HG5OMD, HG8LHS, HA8KS

KM-018 - Nagy-Kevély (Pilis, 534 m ASL); QRA: JN97LO89, 2 pont, HAFF-004
  KM-022 - Hosszú-hegy (Pilisszántó, 489 m ASL); QRA: JN97KQ80, 1 pont, HAFF-004

Egy szép májusi csütörtök estéjén spontán elhatározásból született az alábbi éjszakai túra ötlete. Sajnos egy picit túlszervezett napra sikerült tennünk, mert a csapat egyik fele Solton járt, megnézni a naaagy Kossuth adót, én pedig munkahelyi elfoglaltságokkal örvendeztettem reggeltõl magam.
Ennek ellenére bevállaltuk a szépnek ígérkezõ éjszakai túrát - igaz fordított irányban, mint eredetileg terveztük.

HG5OMD Bandy barátom szombaton jelezte, hogy õ is jönne. Így munkám végeztével találkoztunk Bp. Békásmegyer HÉV megállójában és nekivágtunk. A felvétel Nagy-Kevélyen készült felérkezés után.
Egy jó hangulatú, kényelmes QSO partit tartottunk, 11 összeköttetés született. Aztán 22:45 tájt megérkezett a hegyre a Soltról visszaérkezett a többi lelkes ember is. Õk is tartottak egy alapos pihenõt, aztán továbbindultunk.
Ez a kép a Hosszú-hegyen készült, sajnos a Nagy-Kevélyen olyan jól elidõztünk, hogy ide csak éjjel 2 órára értünk. Beleszóltam a rádióba, de természetesen ekkor nem könnyû ellenállomást találni.
A kilátás még éjjel is gyönyörû! Pilisszántó és Pilisvörösvár nagyon szépen látszik.
Aztán hajnali 3-kor továbbindultunk, szépen kényelmesen. Majd Pilisszentkereszten megvártuk a hajnal 4:35-kor induló buszt, és hazajöttünk.

Éjjel a természet teljesen más oldalát mutatja, mint nappal. Egy rókát és hatalmas méretû meztelen csigát láttunk. Néhány denevér elhúzott 3-4 méterrel elõttünk.
Sajnos 22:00 után már nem nagyon akad ellenállomás - amit tudtunk is, így a Hosszú-hegy aktiválása még várat egy picit magára.