A Nagy-Hárs-hegy és a János-hegy két vihar között

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7SZA

KM-025 - Nagy-Hárs-hegy (Budapest, 454 m ASL); QRA: JN97LM48, 1 pont, HAFF-015
  KM-019 - János-hegy (Budapest, 527 m ASL); QRA: JN97LM54, 2 pont, HAFF-015

Enyhe telünk van az idén júniusban. A sok és gyakori esõ miatt inkább a közeli csúcsokat céloztuk meg, eredeti tervünk, a Bakony többnapos meglátogatása késõbbre marad.

Az Úttörõvasúttal (engedtessék meg nekem, hogy én már maradjak ennél a névnél, hiszen ötven év alatt így szoktam meg) a Szép Juhászné megállóig mentünk, onnan a piros-sárga, majd a sárga jelzésen fel a kilátóig, csúszkálva a meredek sáros úton.
Most nyílik a nagyezerjófû, vagy boszorkányfû (Dictamnus albus) kellemes citrom illatot áraszt, de ne fogdossuk meg, mert a nedve bõrre kerülve hólyagot húz.
A Kaán Károlyról elnevezett kilátó ideális adótoronynak bizonyult, egy tájfutón, és egy elszánt terep-kerékpároson kívül senki nem volt a környéken.
Az amatõr kollégák kedvezõ aktivitást mutattak, így negyedóra alatt teljesítettük a csúcsaktiválás feladatát. HG7JLR Imre, HA5UO Gábor, HG5ANX Laci és HG5TAE Tibor OM voltak partnereim.
A távolban a János-hegy, légvonalban nincs messze, de le és fel a hegyen kb. 3 km, és meglehetõsen meglihegtetett, mig felértünk.
Az aktiválás itt is hamar ment, HA5UO Gábor és HA5ANX Tibor OM az elõzõ QSO partyból hûségesen megvárták, amíg kifújtam magam. HA5CBM Miklós klubtársammal is összetalálkoztunk az éterben, és tettünk egy kísérletet SSB-n is. A negyedik QSO is összejött HA5TGY Gyuri OM jóvoltából.
HA5ANX Laci OM Tahiból jelezte, hogy zivatar van náluk, és látszott, hogy csak idõ kérdése, és itt is esni fog. Háttérben a Pilis tetõ, elöl a Nagy-Hárs-hegy.
Ha korábbi beszámolómban említettem volna, akkor is érdemes újra szólni az állandó kullancsveszélyrõl. Sajnos, hiába a zárt ruha, olyan sok van belõlük, hogy egy-egy biztosan megtalál. Óvakodjunk tõlük, legjobb védekezés a védõoltás. (Kockázatok és mellékhatások... stb. stb. forduljon orvosához. Vagy gyógyszerészéhez. Kinek mije van.)

Amikor leértünk a hegyrõl a Szép Juhászné-hoz, volt egy bátor (botor) ötletünk, hogy a Hûvös-völgyig gyalogolunk. Aztán gyõzõtt a lustaság, meg az este is ereszkedett ránk, busszal mentünk. Ahogy a kocsihoz értünk, óriási felhõszakadás és égiháború tört ki. Még jó, hogy az antennát kihúztam a QTH-mon a készülékbõl. Ott egyébként marékszám lehetett szedni a lehullott jeget... Egyébként a Közép-Magyarország régióban ezzel teljesítettünk négy csúcsot. Jöhetnek a többiek.