Tót-hegyes és Galya-tetõ nagy hidegben

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

EM-005 - Tót-hegyes (Mátrakeresztes, 815 m ASL); QRA: JN97VU99, 8 pont
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont

Erre a napra HA4FY János ismét egy távoli bónusz pontos csúcsot választott a Tót-hegyest, illetve ha már megint sokat kell utazni, akkor a közelben lévõ Galya-tetõt.

Kora reggeli indulást követõen 10 óra után értünk a hegy lábához. A Bagolyirtás-Károlytárót összekötõ úton lévõ parkolóban álltunk meg, közvetlenül a zöld + jelzés mellett.
Az idõjósok -3 és -7 fok közötti hõmérséklettel biztattak bennünket, de ennél hidegebb volt, a kocsi hõmérõje -12 fokot mutatott itt, késõbb a Galyatetõn -15 fokot mondtak az ottani egyik melegedõhelyen. Ennek szellemében készültünk fel a hidegre (sapka, sál, kesztyû, stb...).
Korábban egy szintén bónuszos szezonban mentünk a Hajagra, ahova egyik ismerõsünk is elkísért bennünket. Akkor is nagy hideg, hó és sár volt, valamint szél. Többet ez a srác nem jött velünk túrázni. Most a szomszédom (Robi) gondolta úgy, hogy kiszellõzteti egy kicsit a fejét a jó levegõn. Remélem Õ nem adja fel ilyen könnyen és ez után is velünk tart majd.
Szinte végig a zöld + jelzést kell követni, az utolsó kb. 200 m a zöld háromszög. Az út egy szép fenyvescsoporton is keresztül halad, amely korábban kerítéssel volt lekerítve, de már szabadon átjárható mindkét oldala.
Felfelé nem fáztunk, sõt volt akinek melege volt.
Gyors antennaállítás. Igyekeztünk mindent gyorsan csinálni, semmit se fogdostunk sokáig. A szig. szalag se akart ragadni, inkább csak törni.
A forgalmazás is sikerült, ment a RH és URH is, csak a hóesés zavarta egy kissé a jegyzetelést. Itt viszonylag hamar végeztünk, és mentünk vissza a kocsihoz azon az úton, amelyen felfelé jöttünk, a nyomainkat idõközben befújta a hó, de azért letaláltunk :)
Innen nem kellet sokat autózni a következõ csúcs közelébe a Galyatetõ egyik parkolójáig. A forgalmazás megkezdése elõtt itt a Tót-hegyes nevéhez méltóan a Tót-koktél fogyott, melynek receptjét ekkor tudtuk meg. A Galyatetõrõl nincs sok írásra érdemes dolog, a kilátó tele van vasráccsal, a hegy tetején is mindenhol különbözõ sugárzók, ezek egy kissé zavaróak.

Köszönöm az amatõrtársak segítségét, akik gyorsan válaszoltak és sikerült a csúcsokat aktiválni. Legközelebb már közelebbi csúcsot választunk. Azt gondolom, ismét megérdemeltük a bónusz pontokat.