Karácsonyi Nagy Mulatós

Ajánlott turistatérkép: 8. Cserhát térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7PO, HA6QR/P

EM-117 - Nagy-Mulató-hegy (Buják, 406 m ASL); QRA: JN97RV72, 1 pont

Szokás szerint hirtelen ötlet alapján, ebéd utáni indulással (pedig korán sötétedik!) elindultunk Gyula barátommal, hogy SOTA aktiválással köszöntsük az ünnepet. A választás a könnyûnek látszó Nagy Mulató-ra (EM-117) esett, ami figyelembe véve a dátumot és napszakot, nem is volt olyan könnyû célpont!

Havas, alatta sáros, avar borította talajon, síkos köveken és mérhetetlen mennyiségû õzürüléken baktattunk felfelé, a turista jelzés nélküli emelkedõkön.
Az idõjárás kellemes, 0 fok körüli, szélcsendes, sõt! A hegytetõn a lemenõ Nap képe fogadott bennünket ami gyönyörûséges látvány még télen is. (a feleségem szerint le is barnultam egy kicsit tõle Hi)
Gyors telepítés után elõbb Gyula, majd én vallattuk a 40 métert, majd a 80 méteren csináltunk pár tucat összeköttetést.
Sokáig nem maradhattunk mert gyorsan sötétedett és még visszafelé is várt ránk kb. 3 km-es lassú ereszkedés, melyet már fejlámpáink fényében kellett megtennünk.
Mindkettõnk az érvényes aktiváláshoz elegendõ összeköttetést naplózhattunk 40 és 80m-en is, így rádiózás szempontjából is sikeres volt a hegymászás.

A karácsonyi hangulatban, kiváló idõjárási körülmények között, jó terep és talajviszonyok mellett megtett túránk kellemes idõtöltésnek bizonyult. Ps: hazaérve és a vérnyomásomat megmérve, megállapíthattam immár sokadjára, hogy a szívpanaszokkal küszködõ, idõsebb amatõr társaknak is igencsak ajánlható a testedzés eme formája.